Alla inlägg den 21 april 2013

Av zelvis - 21 april 2013 15:27

Igår passade vi på, äldste sonen, hundarna och jag, att köra till Smygehuk för att plocka vita stenar till mitt vattenspel. Hundarna älskar att åka bil, Zelda lägger sig och somnar men Elvis inte vill missa något och sitter och tittar ut hela tiden.  

Vi gick en liten runda först så hundarna fick lukta och snusa ordentligt och sedan plocka vi en halv kasse full med vita stenar. Zelda drog och ville ner till vattnet men jag hade ingen handduk med så hon fick hålla sig på torra land. Bada får hon nog vänta med några månader.

Turen i Smyge avslutades med det obligatoriska besöket i glasskiosken. En mjukglass till mig, en bägare med saltlakritsglass till sonen och en 88:a som hundarna fick dela på. Mums.

Efter glassmumsandet så körde vi till Ask`s färg där dottern arbetar och jag köpte färg och slip-papper till vattenbehållaren till vattenspelet. Det var precis innan stängningsdags och dotterns sambo var iväg till sin syster för att hjälpa henne (han är elektriker) så dottern hade inte brått hem och följde med oss hem på middag. Det grillades fläskfilé till middag och  efteråt varm banan (i folio på grillen) med choklad, glass och marschmallows.

Vi satt i tvrummet efter maten , dästa och belåtna och hundarna och dottern tankade lite kel. Det var ett tag sedan de sågs sist så det gäller att passa på när tillfället kommer.

Jag gick ut och klippte lite Forsythiakvister och lite Ginst som hon fick ta med sig hem. För många år sedan köpte jag en liten, liten Ginstplanta och idag är den över metern hög och ca 3 m i omkrets så man kan nog säga att den trivs här!

Dottern skulle ta tåget hem så jag körde henne till Svedala.


I fredags så körde sonen och jag till Emporia för att gästa Jensens böfhus. Sonen tog en byggsjälv-burgare och jag en fitnesskyckling. Vi blev båda mätta så vi storknade och gott var det!   


Vi vandrade runt och tittade mest och till slut fortsatte vi till Svågertorp där vi besökte Ikea för att köpa lakan.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards