Alla inlägg den 28 april 2013

Av zelvis - 28 april 2013 13:32

Den här veckan har det varit full rulle. Det började i måndags med arbete, sedan följde jag med Mamma till läkaren för att hon skulle skriva ett intyg så att Mamma kan få hjälp av Överförmyndaren. Besöket gick bra och vi körde till Willys så att Mamma kunde storhandla nu när jag skjutsade henne. Väl hemma hjälpte jag henne med varorna och så pratade vi en liten stund innan jag körde hem för att vila en stund.

Det tar på krafterna att umgås med Mamma, jag får hela tiden vara på min vakt så att jag inte säger eller gör något som hon kan uppfatta som om jag gör narr av henne och medvetet lurar henne så jag behövde verkligen vila!

Det tog en kvart så började de otrevliga samtalen komma! Jag vet inte hur länge jag kommer att orka med det här!  

Samtalen  bara fortsatte komma under veckan och hon blev otrevligare och otrevligare så till slut lade jag av luren! Jag pratade med henne först i går lördag för då hörde jag att det var Mamma i luren och inte den där otäcka människan som ockuperar hennes huvud allt som oftast!  Kan inte den här fasen vara över snart ! Jag mår så dåligt både till kropp och huvud av allt det här! Kan man sluta älska sin Mamma? Det låter hemskt men just nu är det väldigt jobbigt både för henne och mig och min magkatarr är väldigt aktiv nu!  Och så ständigt detta dåliga samvetet på toppen av allt!

Nä jag får lägga det åt sidan och gå ut i trädgården och använda ilskenergin till att rensa och städa där i stället, då får jag i allafall något gjort och jag har inga problem med att sova på natten efteråt för att jag blir så trött!


I torsdag var det dags för det som jag inte tycker om: Mammografi. Jättebra att det finns så att man kan upptäcka cancer innan det har gått för långt men jag tycker inte om att gå dit! Jag har blivit utrustad med ett par rejäla tuttar, jag har 95DD och det är inte lite att gå och bära omkring på! Hade jag haft råd hade jag utan att tänka 2 ggr lagt mig på operationsbordet för att förminska dem! De är klumpiga, jag blir lätt svettig under dem, svårt att hitta snygga plagg för de sticker ut, svårt att hitta snygga behåar i min storlek som sitter bra och inte kostar skjortan,alla tittar på dem, ja listan är lång!

 I allafall så när man röntgar brösten så måste de vinklas och plattas till av en plastskiva för att de ska kunna se ordentligt och då brukar sköterskan få hjälpa till med det. Det gör så ont och så måste man stå stilla innan det är klart. Och var de stora innan så ser de Enorma ut när de blir tillplattade!! Det slår aldrig fel, jag går alltid ifrån undersökningen med rejäla blåmärken som är mycket ömma! Det brukar ta cirka 2 veckor innan de försvinner. Sedan har man den där väntan innan man får besked på om det är bra eller mindre bra.


Våren är här och då brukar många djur vakna till liv men måste de komma hit till mig?!

3 kvällar i rad förra veckan så gick rörelsedetektorn igång vid tv-rummets glasdörrar så lampan tändes och jag som satt i min fåtölj såg ju genast vad det var! En Brunråtta som snabbt sprang in i vedboden! Sådana husdjur vill jag verkligen inte ha så jag kontaktade Anticimex som kom hit med 2 beteslådor som placerades i vedboden. Det blev rensat i vedboden också där jag förvarade lite isolering men råttan hade redan börjat att bygga ett bo i en rulle isolering så den körde jag till tippen , resten åkte in i pannrummet!

Hoppas nu att råttan äter betet så jag sliper ha henne rännande här! Och om hon tar betet att hon inte lägger sig att dö här i närheten!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards