Alla inlägg den 17 maj 2013

Av zelvis - 17 maj 2013 19:41

Jag blev kontaktad av TA i måndags för reportern Andreas Mårtensson hade lite goda nyheter som han gärna ville delge mig.

http://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/article1885651/Nej-till-vindkraft-nara-Fjardingslov.html

Hoppas nu bara att det håller hela vägen ut!

Varför är man aldrig nöjd med hur man ser ut på bild? En skrynklig, småfet, medelålders gnällkärring. Nåja alla kan ju inte se ut som en filmstjärna, hur jag ser ut är ju inte det viktigaste utan sakfrågan!


Jag var på med Byarådet på kommunmöte i måndags som vi träffar 4 gånger om året. Vi träffade Ulf Bingsgård, kommunalråd och Jonas Rosenkvist, kommundirektören. Vi diskuterar frågor som rör oss som är boende på landsbygden som tex. säkra cykelvägar, tillgänglig kollektivtrafik, bredband, julgranar ja listan är lång! Men vi får ta frågorna efterhand för det går inte fort!


Det är ju och har varit bra väder ett par dagar nu så jag roade mig med att fotografera trädgården i vårkläder och det blev några bilder, klicka på bilderna för få dem större:

                         

Härligt att gå i trädgården och se hur allt vaknar till liv och nu går det fort!. Fåglarna kvittrar och har fullt upp med att bygga bo, ruva och mata fågelungar. Jag har redan hört koltrastungarna kalla på sina föräldrar. Rapsfält norr om mitt hus är alldeles gult nu och det doftar så sött och gott här nu! Några som jag inte har saknat är flugorna och de hade fest på mitt utebord, iallafall så solade de där!! 

Sedan finns det saker som slutar sitt liv, både växtligheten och djur och ett djur som jag absolut INTE kommer att sakna hittade jag på gräsmattan idag! Varning för en RÄÄÄÄÄLIG bild på en STOR gnagare som har försökt att bosätta sig i min vedbod.



 


Usch så äcklig den var!! Tur det finns trädgårdsredskap så jag slapp ta i den. Den gamla trekammarbrunnen används inte längre eftersom jag har kommunalt avlopp så råttan fick sin sista viloplats där!

Som tur var så hade hundarna inte kommit åt den delen av trädgården där råttan låg så jag upptäckte den först! Hoppas bara att den inte har några släktingar som vill flytta in nu när denna har flyttat ut!

Beteslådorna är laddade så försök bara att flytta hit!




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards