Alla inlägg den 26 maj 2013

Av zelvis - 26 maj 2013 17:00

Grattis alla Mammor på er egen dag idag!

Jag ska varken fira min Mamma eller själv bli firad idag. Det finns 365 dagar om året  som man kan fira sin Mamma och idag tänkte jag kurerar mig från min förkylning och bara ta det lugnt så jag orkar arbeta i morgon.


Vår konsert i Kyrkan blev en succè och sockenstugan fylldes!

Vi var drygt 35 personer som blev guidade genom kyrkogården av Sune Brobeck. Det ligger mycket historia på kyrkogårdar om man bara tar sig tid till att läsa det. Bl.a annat så finns "Skånska Lasse"s föräldrar och syskon gravar här och han själv växte upp här sedan flyttade han . Vill du läsa mer om honom så titta in här: http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fsv.wikipedia.org%2Fwiki%2FSk%25C3%25A5nska_Lasse&ei=-_2hUYmVC4bS4QTo5oGgCw&usg=AFQjCNHC1RDNwhoAZK3ozN8OGnYYiRH69Q&sig2=TExGywk162UJ4srfofVgzQ&bvm=bv.47008514,d.bGE

I början när vi vandrade på kyrkogården med kvällsolen så blev jag lite orolig för vi var fler än de anmälda men det var bybor som bara ville vara med på vandringen och konserten och inte på samkvämet efteråt. 


Sune Ekberg på piano, Paul Nilsson på kontrabas och Carina Eklund (vår sekreterare) stod för sången inne i Gylle Kyrka. De var så duktiga och en bra kombination på temat "Spirande Vårkänslor"

Vid ett tillfälle så blev de ackompanjerade av fågelsång genom de öppna kyrkoportarna precis som om fåglarna  talade om att de också ville vara med!

Alla satt tysta och stela i kyrkobänkarna till en början men till slut lossnade det och det gungades i takt till musiken.

Applåderna höll på länge när de slutade att spela!


Efteråt gick vi ner till Sockenstugan och åt smarriga smörrebröd från http://www.denlilledanske.se/.

Jag kan varmt rekommendera dem, goda smörrebröd levererade till oss för ett riktigt bra pris och alla gick åt!


Som avslutning serverade vi kaffe och chokladbitar:  jordgubbar i champagne från Anton Berg!

Musikerna fick vars en plåtburk med praliner : Qualite Street från Nestle och det var populärt! Hoppas att de varar längre än en blombukett. Även vår egen Sune Brobeck som guidade oss genom kyrkogården fick en burk praliner!

Det var högt sorl i stugan och alla var jättenöjda!

Då känns det bra att arrangera något och lägga ner tid och arbete på det!


Av zelvis - 26 maj 2013 10:57

Jag kanske ska förtydliga mitt inlägg från igår för nu har jag fått fler uppgifter.

Jag fick 2 sms med texten: Hej Hur är det med dom stora tuttarna som är 95 dd. Ingen avsändare bara mobilnr.

Frågan anspelar på mitt inlägg 28/4 när jag hade varit på Mammografi.

Han trodde kanske att han inte skulle bli upptäckt men det har han blivit!!


Jag har aldrig uppgivet mitt telefonnr men däremot länkat till en artikel i Trelleborgs Allehanda i min blogg och visat bilder från min närhet så på sätt och vis så får jag kanske skylla mig själv eller?! Det finns ju en massa nät-troll ute på nätet och detta är ett av dem!

Det som däremot har framkommit nu är att det är en gift 55 årig man boende i området som jag har bl.a anlitat för att putsa om mitt hus och hans yngsta dotter och min äldste son gick i samma klass.

Tidigare har jag fått adresserad post för bl.a inkontinentbindor och jordfräs som jag inte hade beställt själv och jag har konfronterat honom med detta och då medgav han att det var han som hade gjort det men bara för jordfräsen. Om det var hans sätt att skämta eller ej så kan jag upplysa honom om att det är INTE mitt sätt att skämta!

Jag har ju haft en del med denna personen att göra sedan tidigare (se inlägg Maj 2010) men trodde ju inte att han  skulle sänka sig till en så låg nivå som han har gjort nu!



Om han nu är så Gubbsjuk så kan väl vända det mot sin fru i stället för mot mig!

JAG ÄR VERKLIGEN INTE INTRESSERAD !!



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards