Alla inlägg den 28 juni 2013

Av zelvis - 28 juni 2013 18:59

Det är Mammas stora fasa att hon ska börja besvära grannarna och bära sig tokigt åt som att skälla och svära åt dem och nu börjar mamma gå ut och be grannarna om hjälp. Jag har ju tidigare skrivit om hur hon gömmer saker bla. fjärrkontrollen till tvn som jag har fått beställa nya från Telia 2 gånger. Senast nu i onsdags så hämtade jag ut en ny fjärrkontroll på Posten till henne och i torsdags var den försvunnen ! och då ringde hon och anklagade mig för att ha tagit den! Hon har absolut inget minne av att hon har gömt den så naturligtvis är det jag som är den skyldige  .

När hon inte fick gehör för sina otrevliga telefonsamtal så började hon att ringa på hos grannarna och vaktmästaren kom och hjälpte henne (enligt henne). Hon ringde mig och sa det och att vaktmästaren tyckte det var taskigt gjort av mig!

Hon är mycket arg och otrevlig när hon ringer och har ingen tidsuppfattning alls, hon tror t.ex att hon precis har flyttat in i lägenheten när det var 6 år sedan det hände!

I torsdags skulle hon på besök på dagsverksamheten och hade fått tid och adress men hon klarade inte av det utan irrade runt på Valens köpcentra och letade dörrar    

Ny tid till Dagverksamheten är nu på tisdag  kl:15.00 men jag vet inte om hon klarar av att gå dit med mig (eller för den delen om jag klarar av det!!)  så arg och otrevlig som hon är! Det är inte snälla saker hon anklagar mig för och jag får bita ihop och räkna till 100 flera gånger när vi träffas. Så här kan vi inte ha det, det mår varken hon eller jag bra av! Får se hur många otrevliga samtal det blir denna helgen  .


Sonen R ska flytta och jag och sonen A ska hem till honom imorgon och hjälpa honom lite så jag har köpte en stor rulle sopsäckar och ska ta fikabröd med mig. Det är lite svårt för honom att åka buss med grovsopor genom hela Malmö   och när han frågade så snällt så kunde jag ju inte neka honom den hjälpen.

Förhoppningsvis så ska vi försöka att hinna med en tur till Foteviken för att gå på Vikingamarknad!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards