Alla inlägg den 30 juni 2013

Av zelvis - 30 juni 2013 18:46

Nu är ärtkaravanen igång! Ja den har i och för sig varit igång sedan i fredags här i mina trakter. Det är imponerande när de kommer med sina stora maskiner. Det måste vara goda ärter här omkring   


Jag och äldste sonen var ju hos yngste sonen i går och rensade och det behövdes! Jag köpte en stor rulle med 40 säckar hos dottern och det var nog tur för de behövdes. Vi började med köket och där blev det 3 sopsäckar med tomflaskor och 1 säck med tomburkar så sonen har lite pantpengar till inflyttningsfesten   i nya lägenheten. Bilen fylldes med en massa "sopor" för soptunnorna på sonens bakgård var fulla!  

Lite tråkigt att sonens inneboende bara var på sitt rum med sin flickvän och inte hjälpte till, för han har ju hjälpt till med att stöka till!.  

Vi hade franskbrödsbullar och fikabröd med oss och mitt i all städning så hörde vi ett stort ståhej utifrån Bergsgatan, det var Regnbågsfestival och de marscherade från Möllevångstorget till Stortorget. Färg,flaggor, banderoller, glädje, sång, visselpipor, trummor och tyvärr Ösregn. Men de var lika glada för det   

Jag och äldste sonen lämnade lägenheten med ett skinande kök som yngste sonen var glad för. När det blir dags för flyttstädning så har jag varnat yngste sonen för att det kommer ta tid kanske t.om 2 dagar för att hela lägenheten ska bli färdigstädad om inte han börjar nu. Han och jag får hjälpas åt med slutstädningen för lägenheten ska lämnas skinande ren (anser jag) även om han inte fick den i det skicket! Det handlar ju även om att få goda vitsord till framtida bostadsuthyrare!


Efter gårdagens städning/röjning så känner jag mig väldigt mör i hela kroppen (fibromyalgin) och har som en känsla att en förkylning är på gång. Hoppas att jag mår bättre i morgon för jag behöver alla krafter jag har för att orka med Mamma och hennes svängningar idagsform och humör!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards