Direktlänk till inlägg 21 juli 2013

Avsnusad

Av zelvis - 21 juli 2013 13:28

Idag har jag varit på Dalabadet och träffat Tommy http://tommytott.se/ för att lämna några hemsydda vetevärmare så han kan lindra sin nackspärr. Jag sydde en till honom och ett hjärta till hans syster och jag hade ett litet lager hemma av rektangulära och hjärtformade vetevärmare som jag tog med mig. Dessa kan man värma i micron och använda om man till exempel bjuder på nybakat  och vill behålla värmen längre i bullar/bröd/kakor. Vetevärmaren till Tommy blir kvar på axlarna så man kan gå och röra sig med den på. Jag fick ett mönster på vetevärmare när jag gick på smärtrehab i Lund och har utvecklat den lite med en ståkrage så värmen går upp i nacken och inte bara på axlarna. Hoppas att det kan lindra Tommys nackspärr   det är inte alltid bra att ta smärtstillande tabletter.

Tommy var precis så trevlig i verkligheten som jag har uppfattat honom på bloggen. Trevligt att höra lite Norrländska, det väckte lite minnen av min svärmor som bodde i Kattilasaari nära Haparanda.  

Jag fick också träffa Prada och Chanel ( 2 jättesöta keliga, trevliga Chiuauatjejer),  och när jag kom hem blev jag grundligt avsnusad av Zelda och Elvis! Jag som är van vid mina två oömma krutpaket tyckte att dessa 2 tjejer var alldeles bedårande, små men ändå med ett stort självförtroende!


Igår tillbringade jag 5 timmar hemma hos Mamma med att städa för det var välbehövligt. Köket var fullt med småflugor så jag började med att i en kaffekopp göra en liten cocktail av vinäger, honung, diskmedel och lite vatten. När jag gick därifrån så var det många flugor som hade drunknat i koppen!

Under vasken hade Mamma förvarat potatis som hade börjat att gro och en hel del hade surnat så det var en blöt, illaluktande sörja där så det var bara att kavla upp ärmarna och ta tag i skiten!

Efter det så var det kylskåpets tur, åh herregud vad mycket mat jag fick slänga! Totalt blev det 6 bärkassar fulla som slängdes, pengar rätt ut i soptunnan, roligare hade hon kunnat ha för de pengarna   

Kylskåpet städades ur med klorin så inga bakterier kunde gro där. Efteråt så var det ett kylskåp där matvarorna var lätt-tillgängliga och man kunde se all mat ordentligt packeterad och hitta vad man sökte lätt!

Efteråt var det dags att ta hand om ekonomin men hon hade inga räkningar! Jag får ta tag i det imorgon och ringa till de som brukar skicka räkningar och höra mig för.

Jag tog foto på baksidan av tv`n med alla uppgifter om modellen av tvn för jag måste beställa en ny fjärrkontroll till henne. Nu är det inte Digitaltvfjärrkontrollen utan till själva fjärrkontrollen till tvn som är borta  

Hon kan bara titta på kanal 1 så jag tog med mig 3 ljudböcker med Doris Lessing så hon har något att göra. Böckerna handlar om katter och Mamma har lyssnat på dem tidigare men hon kommer inte ihåg det så det blir som en ny upplevelse för henne.

Mamma hade en riktigt Bra Dag i går med mycket lite minnesproblem nästan som hon har var innan sjukdomen, hon skrattade och var så nöjd och tacksam när hon såg resultatet!

Det varade inte så länge tyvärr för idag var hon "borta" igen men gårdagen har jag kvar i minnet  


3 arbetsveckor kvar innan jag har 4 veckors semester!

Inget bestämt vad som ska ske då utan jag tar det som det kommer. Trädgårdsarbete, utflykter, besök eller målning, helt beroende av vädret och dagsform! Skönt att kunna slippa ställa väckarklockan och vakna av sig själv!



 
 
Ingen bild

Tommy

21 juli 2013 23:50

SV: Så kul att träffa dig och tusen tack ännu en gång för alla vetevärmare, dom kommer komma till användning! :)

haha, du är den första som säger norrländska, pratar inte mycket norrländska, vänta bara tills du får träffa min syster, där snackar vi norrländska .. :)

Stor kram och nästa gång tar vi en fika :) Och hojta till om du vill ha foton på hundarna, jag kommer gärna och fotograferar dom - gratis! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards