Direktlänk till inlägg 28 december 2013

Glad Mamma = Glad Dotter

Av zelvis - 28 december 2013 20:07

Jag var och hälsade på Mamma på ortopeden i Malmö idag och vilken skillnad mot i torsdags! Mamma var pigg, glad och pratsjuk och på väldigt gott humör !   Jag, min ena bror och hans sambo hälsade på henne på ortopeden och jämfört med i torsdags , som natt och dag!! Mamma blev så glad när vi kom så hon ropade mitt namn högt och sa Min dotter, Min dotter!! Jag tror att man kan säga att hon uppskattade att vi kom!! Mamma satt i rullstol så vi körde in henne i dagrummet och pratade med henne i nästan 2 timmar och hon pratade, fikade och skrattade och var på väldigt gott humör så att jag blev alldeles varm i hela kroppen av glädje ! Till slut märkte vi att hon blev trött så vi körde in henne på rummet och hjälpte henne i säng. Tack o lov för svägerskan som jobbar inom vården, hon var en stor hjälp idag speciellt när vi hjälpte henne i säng då hon blev trött! Nu känns det bra! Att Mamma sedan inte vet varför hon har ont i benet är väl ganska skönt för henne. Hela lårbenskulan är utbytt men Mamma klagar inte över smärtan!


Angående Vindkraftverket som planeras att byggas nära mitt hus så känns det som om det har blivit en lite ljusning för oss som bor här. Jag har fått tag i en mycket bra konsult som redan har hittat en en massa felaktigheter i ansökan och även information till oss berörda. Det har inte gått rätt till och kommunen har inte gjort någon Miljökonsekvensutredning så jag känner lite, lite tillförsikt men man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken!! Konsulten jobbar inte gratis men det jag hoppas på att det löser sig, jag är ju inte ensam!! På måndag ska jag köra in till Länstyrelsen med min ansökan om att lämna svar om 3 veckor. Rent vansinne att skicka ut sådan papper 16 december med begäran om yttrande inom 3 veckor!!! Dessutom har de inte skickat till alla som är berörda så man kan verkligen ifrågasätta deras arbetsätt i denna fråga!1


Förnybar energi är ju verkligen en strålande ide för framtiden men inte inpå knutarna!! Placera dem på ett minsta avstånd av 1.5 km från bebyggelse så störs ingen!  Skuggor, högt svischande ljud, eko studsande mellan husväggarna är ju negativa sidor av Vindkraften. Om placeringen hade varit längre ut på åkrarna hade det inte berört oss lika mycket. Dessutom så har markägaren anlagt en våtmark med hjälp av 3 miljoner i bidrag där det är ett rikt fågelliv, själv har jag sett stork i området och dessutom siktades örn i området i helgen!


Jag är väldigt envis men det handlar om mitt närområde och jag värnar om det. Jag vill kunna gå på långpromenad med Elvis och Zelda utan att huka för ett enormt Vindkraftverk. Vi som bor i området får ju bara nackdelar i fprm av buller, skrämmande vingar och olägenhet. Vinnarna är markägaren och Eulos vindkraftverksbyggarna! Vi får bara olägenheter!!

Nä nu får det räcka med tråkigheter för idag!

Väninnan har kommit upp i den 50-ligan! Välkommen i gänget Carina!

Fredag 3 januari så ska jag hem till Carina för sedan ska vi ut på något som ska vara en hemlighet. Planer är gjorda och jag hoppas att hon blir nöjd med vad jag har planerat!!

Ha en trevlig helg allihopa!!

Jag ska i alla fall njuta och mysa!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards