Alla inlägg den 29 januari 2014

Av zelvis - 29 januari 2014 09:27

Idag kom jag inte ut när jag skulle åka och jobba för snön som låg på åkerns norr om mitt hus har blåst in på vägen och framför min port och det ligger upp till 60-80 cm höga snödrivor på vissa ställen. Jag fick klättra över staketet för porten gick inte att öppna! Vägen syns inte och det gör inte Plogbilen heller fast de är väl upptagna med att röja på de större vägarna. Skolorna är inställda och det är många busslinjer också. Det är inte snön som är problemet utan den hårda vinden.

Jag får se hur det ser ut senare idag om jag kan köra och jobba. Skulle egentligen kört och hälsat på Mamma men hon är fortfarande inte opererad 76 timmar! efter fallolyckan och har fått lugnande så jag vet att hon är omhändertagen. Jag riskerar inte att sitta fast i en snödriva med denna kylan utan stannar hemma.

Hoppas att Mamma blir opererad idag!

Bara för att man är gammal och har en dementdiagnos så ska man accepterera att vänta längre än andra patienter trots att dödligheten är större för äldre som får vänta länge! Det är inte rätt!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards