Alla inlägg den 20 maj 2014

Av zelvis - 20 maj 2014 17:55

Jag har varit fullt upptagen med trädgårdsfix och vid dåligt väder har jag röjt på ovanvåningen så nu är mina fingrar ömma som attan och tjocka som lunchkorvar. Ovanpå detta så värker både fotlederna och knäna. Inget kul alls speciellt som det är så fint väder och jag vill fortsätta arbetet i trädgården men det får vänta tills jag mår bättre.


Något jag har väntat på är att ansökan om att bli God Man för Mamma skulle gå igenom och den verkar att bli klar nu och jag blir godkänd som God Man. Möte är bokat med Överförmyndaren på fredag och efter det mötet har jag bokat in ett möte med Mäklaren så nu börjar det väl snart hända saker. Skönt!


I söndags var jag på växtloppis i Smyge där jag fyndade bl.a Rosa Liljekonvaljer. Jag visste inte ens att de fanns i Rosa så naturligtvis slog jag till när priset för ett fint exemplar var 20 kr! I min brudbukett hade jag Liljekonvaljer och det har alltid varit min favoritblomma. En Ricin , en Prickklocka och flera olika funkior fick också följa med mig hem.

På vägen till Köpmansmagasinet så passerade jag "Litauiska Villan" och där var en massa svalor som hade byggt bo under taket. Många svalor flög ut och in under taket och en svala kom flygande runt oss som gick där och det var precis som om den skulle kolla in oss ordentligt. Det verkade som om vi fick godkänt för den flög tillbaka till sitt bo. Vi var nog inget hot för den. men det kändes lite magiskt och faktisk som om vi var speciellt utvalda       


De som säljer på växtloppisen är en hängiven skara som verkligen är stolta över sina alster. De är kunniga och delar mer än gärna med av sina erfarenheter och blir väldigt glada när man ställer frågor till dem om växterna. Nästa gång är söndagen 1Juni och naturligtvis ska jag dit. Denna gången hade jag 2 välfyllda kassar med stora kraftiga växter med mig hem för en kostnad av 140 kr!

Annars blir det pyssel med målning av Pergolan och nästa föremål för målarpenseln blir hängrännorna och plåttaket men i min takt! Jag har ju hela sommaren på mig   men det som jag helst vill få färdigt är mitt trädäck! Inte en sommar till med ett halvfärdigt projekt och utan någon direkt plats att sitta på i trädgården men förhoppningsvis är den färdig till Midsommar men helst innan!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards