Alla inlägg den 5 juli 2014

Av zelvis - 5 juli 2014 13:47

Ja då blev trädäcket invigt i onsdagskväll. Vi hade styrelsemöte hemma hos mig och innan mötet så blev det samling på trädäcket med lite färsk frukt och White och Pink Bubbly. Mötet startade och när det blev lite för kyligt och mörkt så fortsatte vi mötet i uterummet och det blev ett låångt möte men även kreativt. Nu blir det en familjedag här i sommar så att vi kan lära känna våra grannar här i byarna   


En av styrelsemedlemmarna fyller 50 år och jag har blivit inbjuden till festen. Jag har tagit på mig att fixa en kakbuffé till festen och lite av vad som ska bjudas på, en mörk-choklad och hallonfudgekaka, fick styrelsemedlemmarna smaka på vid mötet. Lite som försökskaniner men kakan fick MVG så den kör vi på och det blir naturligtvis flera sorters kakor än bara den!


Här hemma här det varit några oroliga dagar och anledningen stavas EL eller rättare sagt avsaknaden av EL. Det började med att temperaturvisaren för frysen började flippa ut och att säkringen gick flera gånger. Så till slut kontaktades svärsonen (som är elektriker) på torsdagen och han skulle komma på fredagen efter jobbet. Under tiden försvann strömmen helt i köket och hall så vi fick dra förlängningssladdar till andra kontakter i huset.

Morgonrutinen blev helt rubbad och därmed även lite stressig.Vilken vanemänniska man är märks inte förrän allting rubbas!

Laga mat fick jag göra på gasolgrillen som har en kokplatta också, tack o lov för att jag har den! Men allt blev upponervänt och rörigt!

När svärsonen kom så kunde han genast se att felet inte låg i huset utan i kommunens elskåp (ledningen in var bränd)så de kontaktades och kom efter ca 1 timme. Det tog lite tid för dem att lokalisera el-ledningen för att kunna stänga av den och laga den. Under tiden stod jag och stekte köttbullar på gasolgrillen, vi var ju jättehungriga! 

Till slut blev det fixat och vi kunde äta!

Idag så vaknade jag med huvudvärk och ledvärk men det var väntat efter den oroliga tiden här hemma de senaste dagarna.







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards