Alla inlägg den 27 juli 2014

Av zelvis - 27 juli 2014 09:42

Denna strålande sommardagen fyller Elvis 12 år och enligt detta: http://vovve.net/Rastplatsen/display_message.asp?tid=3759878 så skulle det motsvara 74 människoår.

Elvis kanske har lugnat ner sig lite men han är fortfarande väldigt alert och "På Hugget" (passa er inbrottstjuvar och andra). Han patrullerar längs staketet och när det kommer någon så skäller han ut dem så de inte kan smyga in. Bra för mig men det kan nog vara lite jobbigt för grannarna så jag stänger till tomten mot gatan på kvällarna så att han inte märker/ser/hör när någon går förbi. Speciellt de som rider förbi väcker hans "ilska". 

Lite gråvit om nosen har han blivit men annars så ser han ut som han gjorde när han kom hit + några kilon , han var ju väldigt mager, smutsig och stressad när han kom hit. Han är väldigt Mammig, ska följa mig överallt och då menar jag Överallt så vara ifred på toaletten kan jag bara glömma för han står och suckgnyr tills jag kommer ut igen. Lekfull är han fortfarande och vill gärna busa!  Det känns som om jag har en egen Bodygard när vi är ute för Gud Nåde den som  kommer för nära mig! Matte är hans!

I dag ska han få något extra gott istället för torrmaten + lite godis, måste ju fira lite   


Jag var ju på begravning i torsdag och det var en nästan fullsatt kyrka. Ett lugnt, stilla avsked  blev det en strålande sommardag i en sval kyrka. Efter akten skildes vi åt och jag ville/orkade inte riktigt åka hem direkt så jag körde till Mamma på Tappershus i stället. Mamma blev jätteglad när jag kom!


De hade precis avslutat lunchen och satt och pratade lite när jag kom.  Mamma, jag och 4 boende till plus personal satt och pratade allihopa i drygt en timme och det blev många skratt  . Riktigt trevligt var det och det behövde jag efter begravningen! 

Mamma och jag gick in i hennes lägenhet och jag passade på att inventera hennes toalett med duschtvål, schampo, krämer, tandkräm och det behövdes fyllas på så vi tog en promenad till affären. Vi köpte det som Mamma behövde och vars en Magnumglass som vi avnjöt i solen halvvägs tillbaka till Tappershus. Måste ju pausa i värmen   .

När vi kom upp till Mammas lägenhet igen så var Mamma trött och ville vila så  då jag körde hem. 

En jobbig dag som fick en bra avslutning  


I fredags var jag hemma hos Carina för att gå igenom vilka bakverk som hon vill ha till sin fest. Jag blev bjuden på en jättegod rökt makrill med goda såser och kokt potatis, riktigt mumsigt. Vi hade en riktigt trevlig eftermiddag    och pratade om allt möjligt, både allvarliga saker och trevliga saker.


Jag har varit post-och husvakt + vattnat tomaterna till mina grannar som har varit på en lite semesterrunda i vårt vackra land.

Jag är så glad för att jag har så trevliga grannar! Vi bor nära varandra men vi springer inte ner dörrarna hos varandra utan vi respekterar varandras integritet och vårdar grannsämjan.   

Igår hade jag ett migränanfall så att besöka Bösarps Bygdeförenings Hembygdsdag kunde jag bara glömma   utan det blev att att ta det lugnt i mitt sovrum med fördragna gardiner och fläkten igång. Det blev inte som jag tänkt mig men så är det ibland   




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards