Direktlänk till inlägg 16 augusti 2014

Sommarminnen

Av zelvis - 16 augusti 2014 13:34

Det blev inget besök på STS Sedov för de hade missat att ansöka om tillstånd att angöra Sverige i tid och därför fick de inte gå in på svenskt vatten. Tråkigt för det hade jag sett framemot.

Annars har det varit en skön vecka utan så många måsten så semesterkänslan har infunit sig och även väckarklockan har fått semester.

Lugna dagar med sköna promenader tillsammans med hundarna och sonen i sommarvärmen. Inte mycket trädgårdspyssel utan lite mer lagom men jag funderar/planerar lite ändringar i trädgården. Jag är ju rätt nöjd över det jag har men det kan ju alltid förbättras. Söndag 31/8 är den sista växtloppisen i Smyge och jag hoppas att jag kan köra dit men samma dag men senare på dagen så har vi Familjedag på Asklunda så jag får försöka att köra dit en snabb runda. 

Äntligen är Mammas lägenhet ute på Hemnet :http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?objektID=1156461

Hoppas nu att det går snabbt med försäljningen också för det hade varit så skönt att äntligen få ett slut på detta nu!

Bilderna blev jättefina tycker jag.


Igår kväll var sonen och jag hos "Göteborgarna" på den årliga kräftskiva. De heter Tommy och Inger och de bor i Göteborg och har sitt sommarhus här i Fjärdingslöv.

Sedan drygt 4-5 år sedan så samlas vi grannar på den lilla vägen utanför deras hus och har kräftskiva/knytkalas men i år var vi i "Göteborgarnas" nya fina "växthus" pga av mark-och byggnadsarbeten vid vägen. Sonen som inte äter kräftor hade grillspett med sig och jag hade kräftor och Västerbottenostpaj. God mat, God dricka och Jättetrevligt sällskap med mycket skratt och prat om bl.a Vindkraftverket som inte får byggas.

Så kvällen började med Champagne och slutade med kaffe och min Rabarb/Marängpaj och jag är ett sommarminne rikare.   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards