Alla inlägg den 28 september 2014

Av zelvis - 28 september 2014 14:36

Ja nu äntligen är lägenheten såld och köpeskillingen insatt på Mammas konto. Det tog ju" bara 7 månader" men så skönt att det är klart nu. På fredagen köpte jag en blomstergrupp, satte den på diskbänken och satte i ett kort med "Välkomna till ert nya hem! undertecknat Inger med familj, innan jag åkte iväg för att skriva på försäljningen.  De upptäckte blomman i lördags och skickade ett tack-sms.

Nu är det dags att ha ett samtal med Överförmyndaren och redovisa sedan kan jag ta det lite lugnt.


Jag fick samtal från Linda , Mammas kontakperson på boendet, och hon undrar om vi kan skaffa en tv till Mamma. De har ett tv-rum men ibland så blir det lite stökigt med bråk och tjafs där och då går Mamma in på rummet i stället. Jag är lite splittrad i frågan om tv på rummet för Mamma är absolut inte teknisk och jag tvivlar på att hon klarar av att hantera en fjärrkontroll längre. I lägenheten så slutade hon titta på tv för "den var trasig" egentligen kunde hon inte sätta på tvn för hon gömde fjärrkontrollen så jag fick beställa nya till henne hela tiden! När vi tömde lägenheten hittade jag dem bakom böckerna i bokhyllan. Jag har pratat med Linda om saken så hon kommer att ta hand om fjärrkontrollen och låsa in den. Så i veckan ska jag åka och köpa en tv till Mamma och sonen får följa med för att bära och koppla in den.

I helgen drack de vin till maten på boendet så jag ska ta med ett par flaskor rosé som de kan få njuta av. Bara för att man är gammal och dement så slutar man inte uppskatta någon god dricka till maten ;) Jag tycker det är härligt att de gör så. Låt de äldre njuta mera!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards