Alla inlägg den 16 december 2014

Av zelvis - 16 december 2014 13:24

Jag har sparat i pensionsförsäkringar sedan jag var 25 år men eftersom det efter nyår blir ändringar (minskad avdragsrätt) som blir till nackdel för mig så ringde jag mitt försäkringsbolag idag och ändrade till kaptalförsäkringar i stället. Jag har dessutom en försäkring som Försäkringsbolaget betalar pga. min trafikskada så totalt har jag 3 försäkringar + eget sparande + försäkring genom arbetet så jag hoppas att jag ska klara mig någotsånär när det är dags för mig att pensioneras. Man läser så mycket om fattigpensionärer och jag vill ha ett bra liv även efter 65 år!


På fredag ska jag till väninnan för en Lomi Lomi massage, jag fick ett presentkort av henne på massage på min födelsedag och nu är jag mogen till att pröva ;) 

Läs mer här: http://www.lomilomi.se/vad-ar-haiwaiiansk-lomilomi-massage/

Premiär för mig men jag litar på fullständigt på vänninan. Antar att det rör upp en hel del känslor så engångsnäsdukar ska provianteras innan besöket.


I jul kommer de vuxna barnen och dotterns sambo och firar jul här hos mig. Inköpslistan för maten är skriven, huset är pyntat och julbyn är framtagen, julgranen står i uterummet i väntan på att bäras in och kläs på lillejulafton och på måndag ska jag inhandla julmaten.


Jag ska träffa brodern på fredag för mitt avgasrör "låter" och jag ska besikta bilen den 23/12. Hoppas att han kan fixa det!

Mycket att göra så imorgon är min sista arbetsdag detta året och jag är ledigt t.o.m.den 4/1-2015 ett riktigt jullov !


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards