Alla inlägg under december 2014

Av zelvis - 2 december 2014 11:44

Vi fick sett Familjen Addams ändå trots konkursen men alla på jobbet kunde inte då datumen de erbjöd inte passade alla. Jag köpte 3 biljetter av 6 av chefen så jag , äldste sonen och en bror följde med. Resterande biljetter användes av chefens bror, fru och dotter. Jag säger som svägerskan (som sett föreställningen tidigare) sa: Många goda skratt!


På årets Trelleborgsgala fick vi både god mat och underhållning med bl.a med Elena Papparizou. Årets bästa måste vara när kommunstyrelsens ordförande äntrade scenen:

https://www.youtube.com/watch?v=zjOLMYcuySM&feature=share 

Efteråt fick han stående applåder!!Härligt att se när någon bjuder på sig själv! Han såg ut att trivas riktigt bra!


Vi i Byraådet utser vinnare för Landsbygdsutvecklingspriset och vinnarna i år blev: Inga-Britt och Carl-Gustav Jagerstam.

De blev så glada! De gör så mycket gott runt om i bygden och hjälper mer än gärna till där det behövs. En stor kunskapsbank är de också som vi måste ta vara på!


Stämningsfull jul musik av toner av trumpet vid julgrans tändningen



 

Vår julgranständning blev välbesökt fast att det blåste kalla vindar. Eldkorgen, lyktorna och de 120 marschallerna gjorde att många( ej bybor utan körande genom byarna) stannade till och frågade vad som var på gång. De tyckte att det såg så fint ut!  Mycket arbete både före, under och efter själva julgranständningen men alla som kom var så glada och när vi sedan fick besök av 2 ryttare på hästar som var klädda med röda täcken och bjällerklockor så kändes det som jul.

Trumpetaren spelade 3 låtar till julgranständningen så stämningen blev lite högtidlig. Sedan spelade vi julmusik på cdspelaren för stämningens skull och alla både åt grillade korvar och drack glögg och umgicks.

En riktig lyckad julgranständning!

När jag parkerade på kyrkbacken så hamnade jag bredvid en annan bil och där satt Lennart och Elisabet från N.Gylle.  De hade en present till mig, en flaska Ruby Cabernet för att de vill uppmuntra oss "tjejer" för jobbet vi lägger ner i Byalaget!Jag blev så rörd och glad så det blev ett kramkalas! Så roligt att få positiv respons på vårt arbete! Tidigare har vi fått 2 flaskor av dem för vårt initiativ till familjedag (som tyvärr regnade bort) och de har vi inte druckit ännu men vi får väl göra en liten "tjejkväll" när Julen, Nyåret och Trettonhelgen är bortstökade!


Stökar man till så får man städa upp och vi alla i Byalaget såg till att resterna från marschallerna längs vägarna plockades bort, jag tog de sista i går efter jobbet. Tack Tjejer för att ni gjorde vår Julgranständning så trevlig! Utan er hade det inte gått!


Julgranen är inköpt och det blev en liten Kungsgran i år. I mitt gamla hus från 1700-talet så är det lågt i tak så en hög gran är uteslutet. Vi brukar ta in och klä granen på lillejulafton så den står nätad ute.


igår var det årets sista möte med kommunen, Jonas Rosenkvist och Ulf Bingsgård (hans sista). Vi fick vänta lite på Ulf för han hade besök av en delegation från Kina som var intresserade av  bl.a vår infrastruktur. De bjöd på en god skinkmacka och vi hade ett riktigt bra och givande möte där vi bl.a behandlade busskurer, bredband, cykelvägar och kyrkans försäljningar av deras sockenstugor i de olika församlingarna. Sockenstuga har vi här i Gylle som man kan hyra för en liten summa vid olika tillställningar, vi har hyrt den flera gånger när vi behövt. Fräsch lokal med plats för 35-40 personer med toalett och arbetskök och kyrkparkeringen bredvid så är det en bra lokal för oss. Sedan har vi Gylle AIF´s Klubblokal där det får plats lite fler om man ska ha större fester eller som vi ska ha 14/1, möte om bredband via fiber.


Båda hundarna har haft hosta som är över nu och Elvis är pigg men Zelda som fyller 10 år idag!!! är lite hängig och kelig och värmesökande men ändå pigg. Blir det värre så kontaktar jag veterinären.


Jag och dottern ska på smink-kurs på Makeup Store på Triangeln på torsdag kväll som jag fick i min Glossybox . Innan dess så ska vi hitta något ställe att äta på. Sist jag var på Triangeln var i somras i samband med att vi gick på bio men då gick vi så snabbt igenom men vi har lite mer tid på oss nu så det blir säkert en runda där.

Det ska bli roligt att göra detta med dottern, jag ser verkligen framemot det!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards