Alla inlägg den 3 maj 2015

Av zelvis - 3 maj 2015 10:57

I måndags var jag i Anderslöv för att bevittna det första spadtaget till ett utomhusbad och jag var inte ensam! Det var en donation 1977 som gjorde detta möjligt. Vem som donerade vet jag inte men detta ärende har ältats i många år innan det äntligen blev dags för första skoptaget. Och vilket spadtag!!! Det blev spadtag med grävskopa! De som tog de första spadtagen var 2 kvinnor, Anna Nordstrandh ordförande i Fritidsnämnden och Lina Wedin Hansson, Servicenämndens ordförande. Många hade samlats för att bevittan denna historiska händelse. Och det var fest med grillad korv, saft och kaffe/kaka.

   




Valborgsmässoaftonfirande hade vi för andra året i rad med bål på Asklunda  http://www.asklunda.se/asklunda.html  vår nya tradition och vi var runt 70 personer som umgicks. Både välkända och nya ansikten, många barn och hundar! Vi i Styrelsen grillade och fixade, umgicks och bjöd på lite sång! Vi var lite oroliga för det såg mörkt ut på himlen och det var bara ett fåtal som hade kommit men lagom till att det var dags så blev det riktigt bra väder och vi blev runt 70 personer.

Claes Lindahl från Bösarps Bygdeförening fotograferade och en del av hans bilder hamnade på vår Facebooksida: Gylle-Fjärdingslövs Byalag.


I går var jag tillsammans med brodern och hans sambo på växtloppis på Slottsträdgården i Malmö. Jag köpte 6 olika plantor men nu får jag ta fram växtlexikonet för tyvärr så fanns det inga lappar/pinnar på växterna så jag kommer inte riktigt ihåg vad växterna heter som jag köpte. Jag har nog blivit bortskämd med växtloppisarna i Smyge för där är de duktiga på att sätta stickor i krukan med växtens namn. Ca 6-8 försäljare var där men deras utbud var inte så stort men trädgården var jättefin! John Taylor som är trädgårdsmästare på Slottsträdgården (han i Trädgårdsmåndag) stod själv och sålde och jag köpte 2 växter av honom. Vi gick omkring och tittade på bl.a alla de fina tulpanerna.

     

När vi gick där och tittade så såg vi en Gondol i kanalen. En entreprenör erbjuder en tur i kanalen med Gondol  Vilken rolig idé!

 


Utflykten avslutades i trädgården hos brodern och hans sambo med fika och en jättegod rabarberpaj.  

Här kommer en uppdatering angående Gondolen i Malmös kanal.

http://www.skd.se/2015/05/13/pa-gondol-genom-malmos-kanaler/

Inte visste jag att det var Tareq Taylors bror som är Gondoljären!

http://www.sydsvenskan.se/malmo/malmos-egen-gondoljar/





 



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards