Direktlänk till inlägg 27 juni 2015

Shopping och dålig koll.

Av zelvis - 27 juni 2015 11:57

Var iväg till Malmö igår för sonen ville till Jägersocenter där spelaffären hade gått i konkurs och sålde ut allt . Tyvärr var det vädigt utgallrat så vi körde till Svågertorp och åt istället. Elvis var också med för han blir så ledsen om han lämnas ensam hemma   . 

Vi satt på uteserveringen med Elvis. Han fick dela en sub med tonfisk med mig och mitt vatten. Sonen köpte en liten mjukglass till honom och som han njöt! Han riktigt njöt när han slickade i sig den. Det var ju så härligt varmt igår så han behövde lite svalka. När jag parkerade så vevade vi ner rutorna så att bilen blev lite svalare tyvärr fanns det ingen skugga där. Vi fortsatte till djuraffären, Harald Nyborg och Krauta. Jag fick tag i vit duk på K-Rauta till mina jordgubbar för något flygfä har fått för sig att det är ett lämpligt ställe för deras larver. Den är nu placerad över mina odlingslådor. Man ser det som en spottloska på växten där larven lever, örk! Jag har sprutat med en blandning av vatten, såpa och t-röd men trots det så ger de inte upp utan fortsätter. Hoppas att det hjälper så vi får njuta av våra jordgubbar snart utan larver!

Jag körde in om Plantagen för de hade rea och jag fick tag på en liten tomte och en ros allt i cement för 45 kr.

När vi körde hem så såg vi något roligt och oväntat på motorvägen. Jag såg den på långt håll och sa till sonen att göra sig beredd med kameran för att fotografera. På motorvägen körde en man en lite gocartbil (tror jag att det var) bland all annan trafik. Karlen som körde såg ut att vara en man i 50 plus, jeansklädd, långhårig och skäggig. Ingen hjälm eller något annat skydd. Sonen tog en massa bilder som han lade upp på Facebook och skickade till mig.

 

Vi hade styrelsemöte i onsdags hos Micke och som vanligt gick jag iväg i mitt tycke god tid 18.40 för mötet skulle börja kl: 19.00 som alltid. Jag hade inte dubbelkollat för vi brukar alltid ha möte kl: 19.00 utom en gång tidigare då vi började kl: 18.00 Naturligtvis började mötet 18.00 och de var redan färdiga när jag kom! Snacka om att jag skämdes för att jag inte hade kollat upp ordentligt! Förra mötet låg jag och var migränsjuk så jag hade inte varit med om att sätta tiden (min ursäkt) och inte uppmärksammat tiden i mötesprotokollet..


Smörgåstårtorna till dotterns fest blev mycket uppskattade och det var inte mycket kvar när gästerna hade åkt hem. Tur att jag gjorde rejält för många ungdomar kan verkligen äta mycket när det vankas något gott! Dottern, svärsonen och gästerna var jättenöjda! Det blev någon bit kvar som svärsonen skulle äta lite senare bara för att den var så god!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards