Direktlänk till inlägg 14 april 2016

75 ÅR!

Av zelvis - 14 april 2016 12:02

Mammas födelsedag blev en riktigt trevlig festdag. 2 av Mammas systrar, min bror, hans sambo, jag och alla de andra boende och personalen gjorde att det blev en trevlig Födelsedagsfikastund.

Många blommor fick hon och det blev Tårtkalas på Drottningstårta, passande för Mamma var ju dagens Drottning! Det blev även Baylies till kaffet och det gillades av alla. Mamma var på glatt humör öch det var även gästerna så det blev en hel del skratt. Roligt att se henne skratta och fnittra så tårarna rann på henne!


Jag har satt frö till bl.a ricin, dill, gurka, pumpa, tomat (bl.a svart) och en del blommor så bordet i uterummet är fullt med krukor. Nu väntar vi bara på värmen!

Sonen och jag körde till Dollarstore och köpte en paviljong till trädäcket


Vi i vårt byalag hade städplockar dag förra söndagen och vi var ett tappert gäng på 10 personer som fick ihop en hel del!  Tråkigt att det ska behövas men samtidigt så träffas vi och efteråt blev det korvgrillning. 2 nya bybor kom och hjälpte till och städade, roligt att träffa de nyinflyttade! 

Vi lottade ut ett presentkort på Idala gård, www.idalagard.se bland de som hjälpte till och den lyckliga vinnaren blev en styrelsemedlem, Bojan, som blev jätteglad!I


Igår var det dags för fest igen, nu var det Vårfest i Bösarp med Janssons frestelse och kaffe med kaka. Mitt bidrag blev sallad och bordsdekorationer så jag plundrade trädgården på murgröna och minipåskliljor och sedan köpte jag en bukett rosa nejlikor och av det blev det 8 vaser. Salladen var isbergssallad, gräslök, tomater, gurka, majs och vattenmelon och så rostade jag solroskärnor och pumpafrön.

Vi var ett helt gäng som hjälpte till så det blev lite trångt i köket emellanåt men det gick bra.

Ordförande Claes Lindahl fotograferade under kvällen och lade upp bilderna på Bösarps Bygdeförenings facebooksida så är ni nyfikna så kika in där!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards