Direktlänk till inlägg 3 juli 2016

Tiden rinner ifrån mig.

Av zelvis - 3 juli 2016 19:36

Lusten och inspirationen har saknats länge nu men det börjar så smått att bli lite bättre nu. Många måsten som tog upp väldigt mycket av både min tid och energi och det märktes i hela kroppen som ömmade och värkte samt att då fallerar minnet.!

Jag är styrelsemedlem i 2 olika styrelser, (Bösarps Byalag, Trelleborgs Byaråd) och ordförande i Gylle-Fjärdingslövs Byalag och ibland så blir det 3 styrelsemöten i samma vecka!

Jag är God Man till min Mamma och som sådan ska jag ta hand om hennes ekonomi och även köpa det hon behöver som kläder. Som dotter hälsar jag på Mamma flera gånger i månaden så ibland blir det för mycket och jag måste proritera. Därför har jag inte bloggat på ett tag nu men jag hoppas på att jag orkar skriva fler inlägg nu.


Idag har jag varit med i Tusen Trädgårdar och 68 personer kom in och tittade i min lilla trädgård. Jag hade sällskap av en väninna så jag kunde njuta lite själv också! Vi hade verkligen tur med vädret! Jag bjöd på hemgjord Fläderblomsaft och hembakta lavendelskorpor och det var uppskattat.

Men som sonen och jag har jobbat inför detta, lagt plattor, flyttat växter, rensat ogräs, planterat pumpa, tomater, dill, purjolök och annat, pyntat. Och det blev bra!!

Så nu kan jag luta mig tillbaka och bara njuta av trädgården några dagar innan det är dags att klippa gräset och hålla efter ogräset.


Jag har sparat 4 semesterveckor sedan tidigare så totalt har jag nio veckor att ta ut. Det blir fördelat på 4:a tillfällen, 2x3 veckor  +2 veckor och till sist en vecka. Det ska bli så skönt med lite ledighet! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards