Alla inlägg under december 2011

Av zelvis - 15 december 2011 17:38

Det är inte många timmar på dygnet som är ljusa nu och när det väl är det så är det grått.

Det är grått, fuktigt, kallt, blåsigt så det är inte konstigt att det sätter sig på humöret för att inte tala om att det känns i kroppen.

Det är inte lätt att hålla humöret uppe när det gör ont överallt och jag är så väldigt trött att jag skulle kunna sova 24 timmar om dygnet nu men jag försöker. Tack och lov så har jag inte så mycket julstök/städning kvar så jag kan med gott samvete sitta framför brasan och njuta på kvällarna.


Bilen gick igenom besiktningen utan anmärkning men en vecka senare fick jag lämna in den till "min bilreparatör" för fönsterhissen lade av när passagerarsidan fönster var nerrullad. Så körde jag i 2 dagar innan den blev lagad. Inte bra för min nacke men jag byltade på mig rejält när jag körde och jag körde bara korta rundor.


Nästa vecka är planerad med lite matlagning (köttbullar, Janssons och annat) men det är portionerat på flera dagar så det ska nog gå bra, om inte så tror jag inte att någon annan än jag som märker det  


I helgen ska julbyn upp så svägerskans barn blir glada på julafton. Jag har i flera år köpt olika porslinshus med belysning på Vellingeblomman så det har blivit en del    

Även resten av julpyntet ska upp som granen och ljusslingor i trädgården bara det inte blåser bort.


Jag var med jobbet och tittade på Robert Gustafsson på Amiralen och det var jättetrevligt! Vi hade en trevlig servitör, god mat och dryck och uppträdandet var jätteroligt med många skratt. Det enda som jag inte gillade det var det stressade tempot i föreställningen, det var fler än jag som reagerade på det men det kanske är en "Stockholmsgrej", vi Skåningar är ju lite sävliga av oss eller?!

Besöket på reumatologen gick bra men det visade ingen reumatism (tackolov) men jag har varit på röntgen och ska till arbetsterapeut och sjukgymnast i nästa vecka. Under tiden så fortsätter jag med mina besök hos väninnan på hennes massagesalong. Det gör ont men det är även så skönt och efteråt så är jag så avslappad och trött och brukar vila ett par timmar.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards