Direktlänk till inlägg 7 februari 2016

Över Sundet

Av zelvis - 7 februari 2016 19:39

Vår resa till Köpenhamn blev en riktigt trevlig resa! Vi tog ju tåget från Trelleborg in till Hyllie station och bytte tåg till Köpenhamn. 2 stationer från Hovedbangården i Köpenhamn hoppade vi av och tog metron till Den Blå Planet, riktigt smidigt :)

Vi var där ca 2 timmar och där var mycket att titta på. Häftig när vi gick som i en tunnel med vatten och olika fiskar simmade runt omkring oss !

En matning i det stora akvariet och en matning av pirayorna också fick vi också vara med om men den som lämnade de roligaste minnena var nog Uttern. Den nyfiken hanen visade upp sig för oss, låg på rygg och mös och tittade nyfiket på oss.

Vi hade svårt för att slita oss därifrån men till slut tog vi Metron tillbaka till tåget som tog oss till Köpenhamns Hovedbangaard. Därifrån gick vi till en mysig och trevlig restaurang snett emot Tivoli och tog lite gott att dricka ;)  Efter en timme eller var det 2? så gick vi mot Ströget och hittade ett Hard Rock Cafe vid Rådhusplatsen. Vi fick vänta på att något bord skulle bli ledigt så vi tog in lite gott att dricka medan vi väntade. När väl bordet var ledigt så beställde vi in en massa godsaker och det var såå gott! Det var premiär för mig att äta där men det var säkert inte sista gången! Passade på att köpa mig en sjal också i vårliga färger.

Efter maten strosade vi lite på Ströget men det var lite kyligt så vi valde att åka tillbaka hem över Sundet.

När vi bytte tåg i Sverige så fick vi visa id till Polisen innan vi fick komma in i Sverige igen. En arbetskamrat hade ett körkort med Elvis på och han kom igenom med det! Han skrattade och påtalade för Polisen att det var ju Elvis men Polisen bara skrattade och lät honom komma igenom ändå (han hade sitt eget leg med sig också och visade det).

Det var en riktigt trevlig utflykt med många härliga skratt!