Alla inlägg under augusti 2013

Av zelvis - 15 augusti 2013 20:03

Ja sedan i måndags så har jag semester och ska inte börja jobba förrän 9 september! Visst är det skönt med sommarsemester men jag föredrar att ta semester lite senare och det brukar vara många sköna dagar även i september. Dessutom brukar det inte så många turister och människor överallt. Men idag var det en massa människor på stadens Stortorg när det kom flera militära musikkårer och spelade för oss. http://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/article1954035/Militariska-musikkarer-belagrade-centrala-Trelleborg.html

Mamma har blivit sämre i sin Alzheimer och vi hade bokat till att åka och se Eva Rydberg men det blev istället sonen och jag som tittade på Fredriksdalsteatern och såg : Allo Allo, emliga armen med bla: Eva Rydberg, Sven Melander, Kim Sulocki och fick oss många härliga skratt! Speciellt när skådespelarna kom av sig och pikade varandra för det, då tjöt publiken av skratt.  Mamma hade nog inte orkat med både resan tur och retur och föreställningen så jag valde att inte säga något till henne.


I lördags hade vi vår årliga kräftskiva, grannarna och jag. Vi var 7 st som sörplade kräftor och sjöng snapsvisor och hade trevligt tillsammans. Fint väder fram till att kaffet blev klart sedan öppnade himlen sig  så Carina och jag gick in till henne och fikade. Hon bjöd på gott Marsalavin och vi satt länge och pratade. Till slut följde Carina med mig till dörren, inte för att det behövdes! nej hon passade på att rasta sin hund Helmut!!


Söndag morgon vaknade jag tidigt men valde att somna om  . Ett par timmar senare så ringde min mobil och innan jag hann svara så lade de på. Jag steg upp och passerade fönstret mot gatan när jag såg en bil med en husvagn och i bilens baklucka såg jag en siluett på en hund som jag kände igen! (Släthåriga Foxterriers har väldigt långa nosar!) Det var Malte,( ettan i kullen ) och hans matte och husse. Jag fick på mig morgonrocken och sprang ut till dem. De hade tagit en liten spontan tur till Trelleborg och Krankensjön, satt in en bild från Smygehuk på fredagen med: Här är vi!  på Facebook och när jag såg det så skrev jag till dem att komma och hälsa på hos oss. En snabb visit men så härligt att träffa dem alla igen! Tack för att ni tog er tid att hälsa på oss!!


Trädäcket börjar ta form och det blir rätt stort 6 x 4 m. Rena dansgolvet!! Dotterns sambo är elektriker och ska hjälpa mig att sätta in belysning på däcket så vi slipper treva oss fram i mörkret. När det är färdigt så får vi ha en liten invigningsfest!!  med god mat och dryck!


Nästa projekt är att få ordning på vedboden med ny dörr, fönster och klädsel men en sak i taget!






Av zelvis - 3 augusti 2013 11:30

Ja brodern är tillbaka!! 

Var han har varit och vad han har gjort är hans sak men han har i allafall fått sig en blåsning för att han har gjort oss alla oroliga och inte hört av sig till oss!



Av zelvis - 2 augusti 2013 20:44

Efter att ha fått dålig nyheter i måndag så är min ena bror försvunnen! Varken hans mobil eller Facebook har varit igång sedan dess.

Han blev anmäld honom försvunnen till Polisen igår och idag ringde de för att få fler kompletterande uppgifter om honom från mig.

Hans sambo är väldigt orolig och vi har letat på de ställen där vi tror att han skulle kunna vara.

Tankarna snurrar hela tiden , vad kan ha hänt, var kan han vara, varför hör han inte av sig?!!

Jag sover dåligt, har huvudvärk och har lite svårt att ta mig för något.

Eftersom Mamma är som hon är så kommer jag inte att oroa henne med detta. Om hon kan ta det till sig så kommer hon bara att må dåligt av detta.

Hoppas att det blir ett bra slut på detta och att allt ordnar sig!





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards