Direktlänk till inlägg 11 juni 2017

Byaloppis och Varför är tjejer så elaka mot varandra?

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd!

I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kakor!

Vi satte upp ett tält mittemot Kyrkan och det var ett bra ställe för många som körde förbi såg vår skylt om Byaloppis och körde tillbaka för att göra fynd!

Kaffet och kakorna var mycket uppskattat!

Besökarna var jättetrevliga men tyvärr så var det 2 st i styrelsen ( vi kan kalla dem T och B) som var rent av elaka mot mig.

De ställde en massa frågor som jag inte kunde besvara eftersom jag inte hade uppgifterna med mig då ingen hade sagt att jag skulle svara på frågor.

Alla i styrelsen vet att jag inte har bra minne sedan trafikolyckan och whiplashskadan 1999 så jag tolkade det som att de ville Djävlas med mig! 


Det började egentligen för flera dagar sedan när B hade glömt att hennes mobil fortfarande var igång efter att ha pratat med mig och jag kunde tydligt höra T och B prata. De verkade ha mycket att prata om och både frågorna och ämnet verkade röra mig och min nackskada eller egentligen följderna av min nackskada. Det var inte roligt att höra B´s och T´s och spekulationer   :


Jag: Hej  B , såg att du hade varit här med kaffet. Jag hade tyvärr inte möjlighet att svara när du ringde. Ett litet tips bara, se till att din telefon verkligen är avstängd när Du och T pratat färdigt med varandra. Ni hade tydligen mycket att prata om och både frågorna och ämnet verkade vara om mig. Det var inte roligt att höra era spekulationer! Konversationen har jag sparat om utifall att den behövs senare, lite ammunition vill jag ha   


Svaret från B :

Förlåt, jag var bara lite upprörd för att jag inte fick tag i dig och inget svar på mejlen. Det blev så fel ibland, skrev hon.

Jag svarade med:

Tänk efter före och räkna till 10 är 2 bra regler att använda när man är upprörd. Det gällde ju inte livet! Jag klippte gräset och påtade i trädgården och hörde inte telefonen,  Innan dess så var jag och köpte Täckbark.

B: Ingen fara på torpet nu är det ju fixat till imorgon. Vi ses då.


Jag kommer aldrig att lita på dessa 2 igen! Falskare egoistiska människor får man leta efter!





 
 
Sannas

Sannas

7 juli 2017 10:28

Tack för dina varma och goa ord av min hunds bortgång. Overkligt att detta är sant och gråter fortfarande.
Tur jag får passa mitt barnbarn och bästa medicinen just nu. Har tom haft henne över natt ett par ggr och det känns enormt stort att få ha en liten 1 åring boende hos sig. Hon är så formlig och oförstörd och kärleken är enorm.

Läser att du är på loppisar även om det blir kaffekokning. Det är bland det roligaste jag vet. Tyvärr stiger priserna även där och förstör det här med prutning och fynd. Blir mer och mer kommiersill inslag och alla vill ju ha valuta för jobbet det utför.

Ha en härlig sommar nu också och vi hörs vad det lider!
Kram/Sanna

http://sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Av zelvis - 3 juli 2016 19:36

Lusten och inspirationen har saknats länge nu men det börjar så smått att bli lite bättre nu. Många måsten som tog upp väldigt mycket av både min tid och energi och det märktes i hela kroppen som ömmade och värkte samt att då fallerar minnet.! Jag ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards