Alla inlägg under april 2012

Av zelvis - 24 april 2012 21:43

Jag har allergi men mot vad vet jag inte. Jag tog allergiprover i fjol men de visar ingenting. Började i februari med en förkylning som övergick till bihåleinflammation som behövde åtgärdas av läkaren.

Det lugnade ner sig efter pencillinkuren men sedan började det igen med snuva, huvudvärk som gränsade till migrän,  förlamande trötthet och dunkande slemhinnor i näsan. Inga vanliga nässprayer eller panodil fungerade och allt var rent ut sagt skit! Jag sköljde näsan med en nässkölj Nasoklar men det hjälpte inte. Fick även öppnat och sköjt ut hos läkaren. Detta har jag haft varje år sedan 1980 och ändå så visar det sig inte på proverna.

Jag köpte Flutikason, nässpray mot allergisk snuva och nu börjar jag känna mig mycket bättre.

Hoppas att energin återkommer snart för det finns mycket att  göra här hemma.


Blivande svärsonen och äldste sonen har bytat bänkskivorna i köket (som jag köpte för 2 år sedan!)

Jag åkte iväg till Ikea och köpte en ny fläkt. Köket blev så stort och frächt! Lite målning har jag kvar och sedan ska alla skåpen bytas men jag får ta ett i taget för börsen är inte stor.


Zelda har löpt och nu är det tack och lov över!

Inte för att hon är jobbig men hon blir så förändrad när hon löper. Först drar hon sig undan någon vecka och ligger i min säng . Någon aptit har hon inte utan vill bara ligga och sova. Sedan vaknar hon till liv och uppvaktar Elvis mycket intensivt. Hon är så kelen så man nästan inte blir av med henne om man har börjat att kela med henne. Elvis nappar tros kastrering och de far runt i trädgården så det regnar grästussar runt dem. Till slut lugnar de ner sig, tack och lov!

Annars har jag inte gjort så mycket efter som orken har saknats men jag har i alla fall varit på Söderslättshalllen och lyssnat på Trelleborgs Musikkår med Jessica Andersson som gästartist!

En härlig känsla med en musikkår och deras musik och Jessica var jättebra!

Min arbetsgivare sponsrar dem och som tack får hon biljetter till vårkonserten som jag i sin tur får av henne!


Min bror och hans fästmö har separerat   och hon har redan flyttat med barnen till en ny karl. Det gick undan!!!

De har tydligen träffats i flera månader. Min bror har ju säkert inte varit lätt att bo med, han är alkoholist (vilket hon visste) men han ska inte ta hela skulden för att det inte fungerade.

Vems felet är vill jag inte lägga mig i, det får de klara själva om de bara kunde prata med varandra   

Nu vill hon inte prata med min bror utan det ska ske via den nya karlen, vad han nu har med saken att göra?!


Jag vann    utlottningen/give away  hos Past Seasons http://pastseasons.blogspot.se/ så nu ser jag framemot Dagliljorna.

Även om jag har många blommor i trädgården så finns det alltid plats till fler! 


Nu är det bara en månad kvar tills att dottern flyttar hemifrån! Det ska bli både skönt och lite sorgset men det är dags att de börjar sitt liv tillsammans hon och killen. De planerar och funderar, tittar på möbler, tänker på vilka färger de ska måla med och vill nog gärna att denna sista månaden går fort!!

Jag ska lägga beslag på dotterns rum så även jag har börjat planera vilken tapet jag ska ha, vilken färg jag ska måla med och hur jag ska möblera rummet så det passar mig.


Väninnan och hennes man + Pelle ska ha en lillsemester nu till helgen! De har hyrt en stuga länge upp i Skåne och ska bara ta det lugnt med långa skogspromenader och massor av frisk luft. På kvällarna ska de elda i den öppna spisen och bara mysa bara de 2 och hunden. Jag hoppas att de får en riktigt skön och avkopplande helg med massor av   





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards