Alla inlägg under september 2012

Av zelvis - 25 september 2012 16:52

Ja idag skulle jag ha stannat kvar i sängen. Det är nästan så man blir rädd för sig själv! Med tanke på mammas Alziemers så kan man ju undra!  


Det började som vanligt med att klockan ringde 04.45 och jag gick upp för att köra sonen till bussen. Körde hem och gick och lade mig för att sova 2 timmar till. Upp, duscha och gjorde mig iordning för ett besök på handkirurgen 08.50

Körde ner till sjukhuset i god tid, parkerade, hjälpte en man som hade svårt med p-automaten och svårt att gå.

In och anmälde mig i receptionen och där kom första chocken, fel sjukhus!   Jag skulle vara på Malmös sjukhus inte Trelleborgs!

Jag fick låna en telefon i receptionen för att ringa till Malmö sjukhus, kallelsen låg i väskan under plånboken som jag plockade upp för att leta fram telefonnumret. Ringde men telefontiden öppnades först 09.00  så jag gick tillbaka till bilen och började köra till Malmö. 

Jag hinner precis halvvägs när mobilen ringde. Där kom andra chocken!   Det var från sjukhuset i Trelleborg som hade fått in min plånbok som jag glömde vid telefonen! Då gav jag upp och körde tillbaka och hämtade plånboken. Mannen som hade lämnat in plånboken satt kvar i vestibulen så jag fick en chans att tacka honom! Ibland har man tur!

Jag hade ändå inte hunnit i tid till läkaren och det är så rörigt på sjukhusområdet i Malmö och så försöka hitta p-plats i den röran! Tiden till läkaren blev ombokad till nästa månad så jag hinner väl hämta mig tills dess! 


En ny människa såg dagens ljus i går morse och min lillebror (48 år) blev Morfar i går morse till en ganska stor kille som ska heta Joakim.



Av zelvis - 15 september 2012 09:48

Nu är hösten här fast det är inte så kallt än och då blir huset invaderat av möööösss, tvi!

Jag tycker att möss är jättesöta men jag vill inte ha dem i mitt hus, de biter sönder så mycket och lämnar efter sig en röra av urin, skit och väldigt mycket annat!

Så därför är fällorna laddade med bacon och utsatta på olika ställen i huset. Det gäller att ta dem innan de bygger bon och blir fler! Det brukar vara en topp precis när det blir lite kallare och sedan en när frosten kommer.


Hundarna reagerar och markerar för mig var mössen är och i natt var det en riktig jakt i mitt sovrum. Denna lilla mus gäckade verkligen Elvis och Zelda och mig. Elvis reagerade rejält på gnagandet och trippande på golvet längs med väggarna, han markerade rejält och Zelda skällde så det gick inte att ta miste på vad det var frågan om. Jag hämtade en fälla från köket men betet var för torrt så musen lyckades att äta upp det utan att fällan smällde. Det var bara att ladda den på nytt. Det var lugnt ca 10 minuter men sedan var jakten på gång igen och jag fick den i fällan! Elvis ville så gärna lukta på den men det gäller att vara på sin vakt så att han inte rycker musen ur fällan. Man vet ju inte vilka parasiter som musen bär på och det vill jag skona Elvis från. Men mycket beröm fick han!

Efter denna jaktnatt så är hundarna och jag trötta idag.


Av zelvis - 1 september 2012 19:57

Ja nu börjar jag komma in i rutinerna igen efter att ha haft 4 veckors semester.

Mycket har blivit gjort under semester, tapetsering och målning i mitt nya rum, trädgårdsjobb, varit och sett Eva Rydberg på Fredriksdal i "Arsenik och Gamla spetsar" tillsammans med Mamma,besökt Ystads Djurpark och Johanna-museet, Gislövs marknad, Palmfestivalen och mycket annat men framför allt har jag tagit det lugnt och väckarklockan har inte ringt på mornarna!! Så jäkla skönt att vakna av sig själv!! Sonen hade semester samtidigt så jag slapp gå upp för att köra honom!


Jag blev så nöjd med hur mitt rum blev men jag får nog köpa någon ansiktsmask för rummet är så ljust att jag har svårt för att somna!! Någon som också blev nöjd är Elvis!!

 



Men nu är jag tillbaks i vardagen igen med tidiga mornar 04.45 för att köra sonen till staden för att han ska ta bussen till jobbet. Det går ingen buss härifrån så tidigt på morgonen så därför får jag köra honom    . Tillbaks hem igen 05.30 för att försöka sova 1,5 timme till.

Renoveringen här hemma pågår fortfarande, nu med att sätta upp trappskyddet och sedan står sonen R`s fd rum på tur. Både väggarna och skorstenen ska målas och efter det står hallen på tur. Hallen liknar just nu en bastu med furupanel men jag har mina planer med hur det ska bli, ljust och fint i alla fall.


Till våren ska plåt-taket och eternit-taket tvättas och målas. Svart blir plåt- taket och eternit-taket blir rött. Ja jag har både och på mitt hus, det är 2 halvhus som har blivit öppnat emellan så det är 2 olika utseende på huset men det tycker jag är lite charmigt. Det visar hur huset har varit från början och det skulle vara synd att ändra på det och jag hade säkert INTE fått lov till någon ändring då vi har områdesbestämmelse med bevarandplan i vår by.

Sonen R har lovat att hjälpa mig med det arbetet. Han är en riktig klätterapa och är inte rädd för höjder. Just nu är han i Litauen med en kompis och har lite semester, hoppas att han har det bra. Jag kan inte låta bli att vara lite orolig, slutar man någonsin att oroa sig för sina barn även om de är vuxna?


Imorgon ska jag till Smyge och sälja lite sticklingar på växtloppisen. Jag har Alunrot, Jättedaggkåpa, Purpurklätt och sedan en blomma som ser ut som en liten smörboll (vet inte namnet) . Lite roligt och lite nervöst men förhoppningen är att få sålt allt så jag kan köpa på mig lite fler växter för förtjänsten!


Det jag har varit dålig på under denna sommar är att träffa mina vänner och att höra av mig, hoppas att de inte tar illa upp   Får se till att skärpa mig!!








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards