Alla inlägg under maj 2017

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i växthuset men jag får nog begränsa mig lite.

Växthuset kommer att stå i lä vid en mur som blir varm när solen står på och den värmen kommer växterna att må bra av.


Jag har gått på Yoga tillsammans med flera bybor/grannar, totalt var vi 7 ibland 8 st. Inte lätt med alla övningarna men vi kämpade på. Kursen var på 10 ggr men jag kunde tyvärr jag inte vara med på de 2 sista pga, pollenallergi trots allergitabletter och nässpray, så de pengarna fick instruktören gratis. Ögonen och näsan rann och det gjorde det svårt att utföra en del Yogaställningar. Jag rådgjorde med personalen på apoteket och det blev en allergispray, Nasonex som har hjäpt mig mycket!


Fick idag reda på av en styrelsemedlem 1 timme innan att Yogan skulle fortsätta 3 ggr till i garaget på min arbetsplats för de som ville. De hade bestämt det när jag inte var närvarande men ingen tänkte på att meddela mig! Jag blev både ledsen, arg och besviken då. Hur mycket möda och tid tar det att ringa och fråga om jag ville vara med?

Men sedan visade det sig att det bara var 2 st som ville vara med, min arbetsgivare och en styrelsemedlem i vårt byalag.

2 st a`255 kr plus körning tur och retur Trelleborg-Svedala. Den yogainstruktören blir nog inte fet på den inkomsten.   


Sonen har kämpat i ett par dagar med vårt lilla växthus. Det skulle lyftas bort plattor så lecablocken kunde placeras på rätt ställe, ramen skulle sättas på plats. På tisdag kommer brodern och hans sambo så sonen kan få lite hjälp.


Nu till något trevligare, min brorsdotter ska gifta sig i 30 Juni i Ramdala,Blekinge och jag har blivit inbjuden till Bröllopet. Klänning och Bolero är inköpt och nu är det bara skor och väska kvar att inhandla. Jag har bokat hotellrum  i Karlskrona för jag orkar nog inte att köra hem igen efter bröllopet, jag måste tänka på mig själv och varför inte passa på och njuta lite  .  Att få komma och sätta sig vid dukat bord och äta en rejäl hotellfrukost  är inte fel.

Men vad ska man ge i Bröllopspresent?


Det lutar åt en pengagåva till deras Bröllopsresa. Hoppas att Brudparet blir nöjda!





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards