Alla inlägg under augusti 2014

Av zelvis - 31 augusti 2014 15:20

Sista augusti idag och även min sista semesterdag. Imorgon börjar jag jobba igen och ska jag vara ärlig så ska det bli skönt att komma in i de vanliga rutinerna igen   .

Det har varit både lugna och hektiska dagar, mest lugna och vädert klagar jag inte på. Men idag är det säkert många som klagar på allt vatten och alla översvämningar runt om i sydvästra Skåne.

Semestern avslutades med Palmfestivalen med besök på Hattmuseet, kontraktsskrivning och försäljning av Mammas lägenhet och Vår Familjedag som tyvärr regnade bort  . Mycket kan vi fixa men väder rår vi inte på!


Trevligt att det är ett ungt par som köpte Mammas lägenhet, då höjer de medelåldern rejält i bostadsrättsföreningen Barnängen.


Nya tag tas inför hösten och trots att Familjedagen inte blev av så träffades vi alla ändå och spikade lite trevligheter till hösten och vinter.


Av zelvis - 16 augusti 2014 13:34

Det blev inget besök på STS Sedov för de hade missat att ansöka om tillstånd att angöra Sverige i tid och därför fick de inte gå in på svenskt vatten. Tråkigt för det hade jag sett framemot.

Annars har det varit en skön vecka utan så många måsten så semesterkänslan har infunit sig och även väckarklockan har fått semester.

Lugna dagar med sköna promenader tillsammans med hundarna och sonen i sommarvärmen. Inte mycket trädgårdspyssel utan lite mer lagom men jag funderar/planerar lite ändringar i trädgården. Jag är ju rätt nöjd över det jag har men det kan ju alltid förbättras. Söndag 31/8 är den sista växtloppisen i Smyge och jag hoppas att jag kan köra dit men samma dag men senare på dagen så har vi Familjedag på Asklunda så jag får försöka att köra dit en snabb runda. 

Äntligen är Mammas lägenhet ute på Hemnet :http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?objektID=1156461

Hoppas nu att det går snabbt med försäljningen också för det hade varit så skönt att äntligen få ett slut på detta nu!

Bilderna blev jättefina tycker jag.


Igår kväll var sonen och jag hos "Göteborgarna" på den årliga kräftskiva. De heter Tommy och Inger och de bor i Göteborg och har sitt sommarhus här i Fjärdingslöv.

Sedan drygt 4-5 år sedan så samlas vi grannar på den lilla vägen utanför deras hus och har kräftskiva/knytkalas men i år var vi i "Göteborgarnas" nya fina "växthus" pga av mark-och byggnadsarbeten vid vägen. Sonen som inte äter kräftor hade grillspett med sig och jag hade kräftor och Västerbottenostpaj. God mat, God dricka och Jättetrevligt sällskap med mycket skratt och prat om bl.a Vindkraftverket som inte får byggas.

Så kvällen började med Champagne och slutade med kaffe och min Rabarb/Marängpaj och jag är ett sommarminne rikare.   





Av zelvis - 10 augusti 2014 15:47

Äntligen är de här, de lugna dagarna och jag njuter. Nu har jag 3 veckor kvar på min 4 veckors långa semester och jag ska njuta av dem. Den första av 4 veckor gick åt till förberedelserna, planeringen, anspänningen, iordningställandet, grannsamarbetet och och till sist Genomförandet av Carinas 50-års fest  och Vilket Kalas! 

Hela härligheten ägde rum på Asklunda Gård https://www.facebook.com/pages/Asklunda/683480978378655?fref=ts , fantastisk familj och härliga människor som erbjuder så många människor att komma upp till deras Gård och hem, vi var ju ändå drygt 90 personer inbjudna som fullständigt invaderade deras hem!!

Det var verkligen grilla, chilla, njuta, äta, dansa, sjunga, prata, umgås, skratta, Ja en Härlig Festlig Dag med trevliga, glada, härliga, sköna människor i alla åldrar!

Carinas arbetskamrater gjorde uppmärksammad entré åkande och spelande musik i Palmtåget, så härliga människor och det fick många att applådera!  


Vi bjöds på grillat från http://www.carnex.se/listing.php?kat_id=3 och goda tillbehör. Så goda grillspett! Och alla goda tillbehör!

Efteråt så dukade vi fram kakbuffén med bla : Choklad och lakritskaka, Citronmarängpaj, Hallon -Chokladfugdekaka, Nutellakaka, Citron och lakritskaka, Baylies-chokladkaka.

Många sorter och de flesta tog en liten bit av varje sort.   

Jag fick så mycket beröm för kakorna så jag rodnade, speciellt Choklad och Lakritskakan var en favorit.

Härlig musik bjöds alla gästerna på kvällen och sång av Jubilaren själv, Carina.

Måndagen den 18 augusti kan man se och höra Carina i Stadsparken tillsammans med  Alf Green och Trelleborgs Storband och jag ska dit! 

På tisdag kommer STS Sedov till Trelleborg och under 2 dagar har man möjlighet att komma ombord och titta på båten för 10 kr och sonen och jag ska dit. Detta får vi inte missa även om vi får stå i lång kö!  http://www.trelleborg.se/sv/aktuellt/nyheter/2014/augusti/sts-sedov-ater-till-trelleborg-enda-besoket-i-skandinavien/



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards