Alla inlägg under juni 2015

Av zelvis - 27 juni 2015 11:57

Var iväg till Malmö igår för sonen ville till Jägersocenter där spelaffären hade gått i konkurs och sålde ut allt . Tyvärr var det vädigt utgallrat så vi körde till Svågertorp och åt istället. Elvis var också med för han blir så ledsen om han lämnas ensam hemma   . 

Vi satt på uteserveringen med Elvis. Han fick dela en sub med tonfisk med mig och mitt vatten. Sonen köpte en liten mjukglass till honom och som han njöt! Han riktigt njöt när han slickade i sig den. Det var ju så härligt varmt igår så han behövde lite svalka. När jag parkerade så vevade vi ner rutorna så att bilen blev lite svalare tyvärr fanns det ingen skugga där. Vi fortsatte till djuraffären, Harald Nyborg och Krauta. Jag fick tag i vit duk på K-Rauta till mina jordgubbar för något flygfä har fått för sig att det är ett lämpligt ställe för deras larver. Den är nu placerad över mina odlingslådor. Man ser det som en spottloska på växten där larven lever, örk! Jag har sprutat med en blandning av vatten, såpa och t-röd men trots det så ger de inte upp utan fortsätter. Hoppas att det hjälper så vi får njuta av våra jordgubbar snart utan larver!

Jag körde in om Plantagen för de hade rea och jag fick tag på en liten tomte och en ros allt i cement för 45 kr.

När vi körde hem så såg vi något roligt och oväntat på motorvägen. Jag såg den på långt håll och sa till sonen att göra sig beredd med kameran för att fotografera. På motorvägen körde en man en lite gocartbil (tror jag att det var) bland all annan trafik. Karlen som körde såg ut att vara en man i 50 plus, jeansklädd, långhårig och skäggig. Ingen hjälm eller något annat skydd. Sonen tog en massa bilder som han lade upp på Facebook och skickade till mig.

 

Vi hade styrelsemöte i onsdags hos Micke och som vanligt gick jag iväg i mitt tycke god tid 18.40 för mötet skulle börja kl: 19.00 som alltid. Jag hade inte dubbelkollat för vi brukar alltid ha möte kl: 19.00 utom en gång tidigare då vi började kl: 18.00 Naturligtvis började mötet 18.00 och de var redan färdiga när jag kom! Snacka om att jag skämdes för att jag inte hade kollat upp ordentligt! Förra mötet låg jag och var migränsjuk så jag hade inte varit med om att sätta tiden (min ursäkt) och inte uppmärksammat tiden i mötesprotokollet..


Smörgåstårtorna till dotterns fest blev mycket uppskattade och det var inte mycket kvar när gästerna hade åkt hem. Tur att jag gjorde rejält för många ungdomar kan verkligen äta mycket när det vankas något gott! Dottern, svärsonen och gästerna var jättenöjda! Det blev någon bit kvar som svärsonen skulle äta lite senare bara för att den var så god!


Av zelvis - 13 juni 2015 22:15

Varje kväll går jag på jakt med pannlampa och sax i högsta hugg efter de slemmiga sniglarna. De är så äckliga men de ska minsann inte vinna kampen för jag ger inte upp! Skulle någon gå förbi så hoppas jag att jag inte skrämmer dem för mycket så de ringer polisen i tron att jag är en inbrottstjuv.

Jag vill ju gärna njuta av mina växter länge så därför fortsätter jag mitt krig mot sniglarna för de ska inte vinna!


Igår kom väninnan www.carima.bloggplatsen.se  och hennes familj hit efter ett bokat veterinärbesök för att få begrava deras nästan 18-åriga katt Emil i vår trädgård. De bor i lägenhet så de frågade om han fick vila här vilket vi sa ja till naturligtvis!  Sonen grävde en djup grav i vår "begravningsplats" under Forsythian och där vilar Emil nu.   Jag kommer att plantera något där senare men under tiden så ligger det en sten som markering.


Idag var det Carl Philips och Sofias bröllop och det ville jag inte missa! Fint att se men inte följa det i flera timmar, nej det orkade jag inte.

Kommer ihåg när Kungen och Silvia gifte sig 19/6 1976.  Jag blev konfirmerad månaden efter och fick en berlock med Kungen och Silvia på och den har jag kvar som ett minne.


Idag hade dottern födelsedagsfest och hon beställde smörgåstårtor av mig som jag levererade idag. Hon har aldrig ätit eller smakat mina smörgåstårtor tidigare men nu ville hon ha en med skinka och rostbiff så det gjorde jag en speciellt med tanke på henne och en med räkor och lax. De hade mycket att stå i så jag körde och levererade tårtorna  åt dem. Hoppas att de faller dottern i smaken!

Av zelvis - 4 juni 2015 08:00

         

Det sägs att tiden läker alla sår men än så länge känns mitt sår som om det bara har fått en skorpa över sig. Det här kommer att ta tid det vet jag. Sorgen finns där hela tiden men nu rinner inte tårarna vid varje tanke på henne. Nu kan vi skratta när vi pratar om någon rolig händelse med henne. Hon är så saknad! Jag är så glad att jag har fått vara med om henne och att jag fick ha henne i mitt liv.

Elvis reagerade på Zeldas namn i början men inte nu längre. Däremot så har det kommit ett annat lugn över honom nu när han inte behöver vara på sin vakt hela tiden. Zelda kunde ju vara rätt vass och bitchig mot honom, för det var hon som bestämde!

Jag glömde gratulera Pelle när han fyllde år så glömsk är jag numera. Hoppas att han inte tog illa vid sig men jag får gratulera honom senare.

Här är en bild på Zelda när hon gör sitt bästa för att bita i sönder gosedjuret! Hon älskade gosedjur!

 


I söndags på Mors Dag åkte jag till Tappershus i Anderslöv med sonen. Vi hade med oss blomma, tårta, Baylies, Rosévin och en massa annat som hon behövde. Mamma blev glad när vi kom men tyvärr kände hon inte igen sonen, Det tog ett tag men till slut gick det bra och hon var glad och trött när vi lämnade henne.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards