Alla inlägg under april 2015

Av zelvis - 26 april 2015 16:43

Visst är det härligt med våren! Värmen stiger, fåglarna kvittrar och samlar material till bon och det blir ljusare och det är härligt!  Allt är dock inte bra för varje vår brukar jag få förkylningar och flera gånger har det utvecklats sig till Bihåleinflammationer. Första gången var 1980 så jag har ju haft det i några år. 

När inget annat hjälper så har jag fått hjälp på sjukhuset ett par gånger med att öppna upp, tömma och skölja bihålorna.

Första gången var väldigt obehagligt och en rejäl chock för mig när jag såg det sega, neongröna som kom ut i rondskålen som jag höll i! 

En annan gång 1994 fick jag en störtblödning ifrån näsan efter bihålesköljningen och fick åka ambulans till sjukhuset i Malmö och vara inlagd en vecka!

Men det är inte förrän de senaste åren som jag har satt Bihåleinflammationerna i samband med våren och provade tabletter för pollenallergi och det hjälper! Men jag har fortfarande en rejäl huvudvärk som gränsar åt migränhållet. Nu har även ögonen börjat tåras men det finns medicin mot det också! Det är inte mycket att göra åt det, det är bara att stå ut!

Trots allergin så har jag jobbat ute i trädgården men inte när det är bra väder utan när det duggar lite eller precis efter det har regnat. Det börjar ta sig nu med växtligheten och alla lökarna som jag satte i höstas börjar komma upp nu.

               

Klicka på bilderna så blir de större   


Det är snart Valborgsmässoafton och vi i Byalaget ska fira den på Asklunda http://asklunda.se/ tillsammans med alla bybor som vill komma.

Vi bjuder på korv och kaffe och skönsång, iallafall gör vi ett försök till skönsång   . I fjol så var det första gången som vi firade Valborg med Byalaget och det var både välbesökt och mycket uppskattat.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards