Alla inlägg under januari 2016

Av zelvis - 12 januari 2016 12:32

Jag har nog inte sovit många timmar i natt utan tankarna har gått om vad som skulle kunna ha hänt!


Igår kväll tvättade jag och lade in tvätten i torktumlaren och satte igång maskinen. Luckan till torktumlaren ska man trycka på lätt med handflatan för att den ska förbli stängd. Jag gick ut i köket och då hörde jag att torktumlaren slutade att gå så jag gick tillbaka och då var luckan öppen så jag stängde luckan och startade maskinen igen. Den gick i ca 30 sekunder sedan slutade den och jag gick in i badrummet.. igen! och då såg jag lite rök som steg upp från tumlaren och det luktade väldigt illa! Jag drog ur kontakten men det fortsatte att ryka och det luktade verkligen riktigt illa.

Den Paniken!!

Sonen och jag hjälptes åt med att slita ut tumlaren ur badrummet och ut i trädgården och där ligger nu resterna av den! Får väl samla ihop dem och köra till tippen med dem imorgon.

Jag har inte sovit många timmar i natt pga detta, tankarna om vad som skulle kunna ha hänt höll mig vaken.

Av zelvis - 8 januari 2016 12:36

Idag har jag stannat hemma pga, snön och halkan. Jag får ta igen tiden senare för jag vill absolut inte ge mig ut på vägarna i detta vädret om det inte är absolut nödvändigt. Snö och blåst är ingen hit här i vårt platta landskap. Snön flyttar sig av vinden och lägger sig i höga drivor på vägen och vägarna blir smala så det knappt får plats en bil där och så då halka på det!!  Nä helst inte! Då är det skönare att stanna hemma. Plogbilarna kör här med jämna mellanrum men det verkar vara lite trafik här, folk har väl lärt sig att ta de stora vägarna.


Chefen ringde mig idag för att påminna mig om morgondagen, Morgondagen ? sa jag, Ja vi ska ju till Den Blå Planet! Tur hon ringde för det hade jag inte skrivit upp ;). Jag måste komma ihåg att ta körkortet med mig för annars lär jag väl inte komma hem till Sverige igen ;(. Alltså även om jag tycker om Danmark så är ju ändå hemma bäst!

Jag fick förtroendet att leta upp något bra ställe att äta på så jag har att göra!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards