Alla inlägg under januari 2012

Av zelvis - 31 januari 2012 17:44

Nu har jag fått prova på att ta ett paraffinbad, inte hela mig utan mina händer och det var jätteskönt! Efteråt kunde jag sträcka ut mina fingrar utan att det gjrde ont eller tog emot.

Nu på fredag ska jag dit igen och jag längtar redan!

Under tiden kommer jag att lyssna sönder skivan som jag fick idag: Born to Die med Lana Del Ray

Jag såg och hörde den hos en annan bloggare och den fastnade direkt. Jag gillar låtarna men framför allt hennes röst och sedan hennes videor är så bra så jag kan titta på dem flera gånger i följd.

Hoppas att ni tycker om den lika mycket som jag gör!

 

Av zelvis - 22 januari 2012 19:46

Ja nu är det bokat, betalt och klart, det blir resa med färja till Oslo i februari för mig och äldsta sonen! Det ska bli så kul att träffa Jeanette och Mitchi igen! Mitchi var den enda tikvalpen i Zeldas och Elvis kull och Jeanette åkte från Oslo för att hämta henne för hon blev så förälskad i henne när hon hittade annonsen. 

Färja dit, hotell i Oslo och färja tillbaka från söndag till onsdag inkl.mat förutom maten i Oslo. Det ska bli både skönt och roligt att komma hemifrån ett par dagar och slippa uppvaktning på 50-årsdagen. Visst är det roligt att bli grattad men jag tycker att det jobbiga med städning och matlagning tar över så jag är så trött när gästerna kommer så jag kan inte riktigt uppskatta det utan då går luften ur mig!  Då är det skönare att åka bort, bo på hotell och äta på restaurang i lugn och ro. Hoppas att Jeanette kan ta lite paus i veterinärstudierna och träffa oss! Kanske kan hon visa oss runt lite som en egen guide?!  

Medan vi är borta så passar dottern huset och hundarna och hon lär få det lite tufft med Elvis för han är en riktig morsgris. Ingen annan än jag duger, han följer mig överallt, sitter på köksstolen bredvid mig (kallt klinkersgolv)

delar fåtölj med mig och sover i min säng.

Annars så har det inte hänt så mycket här, allt rullar på som vanligt. Funderar på att sola solarium för att bli lite piggare, det brukar hjälpa lite.


I morgon ska jag till väninnan och få lite massage, längtar till det för det är så skönt. Jag stelnar till när jag har så ont och efter massagen så får jag gå och lägga mig för jag blir trött, varm och lite snurrig.  På fredag ska mina händer få ta ett paraffinbad. Jag skulle ha gjort det tidigare men jag blev sjuk och fick ändra tiden, hoppas att jag håller mig frisk så jag får mitt bad nu.


Hoppas att solen kommer snart för den är efterlängtad och behövs!














Av zelvis - 1 januari 2012 15:00

Nu går vi åt ljusare tider (tack och lov) och i natt lyste himlen upp av alla fyrverkerier.

Sonen och jag skickade upp en röd hjärtformad Khom Loy som försvann snabbt upp och iväg över byn.

Det var en lugn tillställning här hemma i går i motsats till julaftonen, dels för att vi bara var två här ( 9 på julafton varav 2 barn + en Pyrenehund) dels för att vi inte stresssade utan tog det lugnt.

På dagen gjorde jag två smörgåstårtor till en arbetskamrat (chefens son) som skulle ha fest. Jag var så nöjd med resultatet med räktårtan och rostbiffstårtan och har tagit kort på dem som jag ska lägga in senare. Antalet gäster skulle vara 16 st ungdomar med frisk aptit så jag hoppas att alla var nöjda både med smaken och mängden!

Sonen och jag åt en 3-rätters middag 

Förrätt: smördegsbakelse med skinka, lök, paprika och vitlöksost

Varmrätt: Oxfile med rösti och kantarellsås

Dessert: Brylépudding

Efter det satt vi och jäste framför kaminen.

Hundarna reagerade inte på smällandet utan låg kvar i soffan och mös med oss. 


Hoppas att detta året blir ett riktigt bra år! 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards