Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

Kvällsljus

Av zelvis - 1 juli 2010 20:14

Två hinkar med fläderblomsaft står i det extra kylskåpet nu. I morgon måste jag köpa mer strösocker och citronsyra för jag har plockat blommer till en omgång till.  

Jag var ute i trädgården nu i kväll och rensade och plockade lite.

Tog med mig kameran för att ta några bilder på djungeln               

Kan ju titta på bilderna i vinter, dricka lite fläderblomsaft och drömma mig tillbaka till sommaren...........

Trädgårdsarbete är väl inte min starka sida men lite kan jag göra. Det är så skönt att bara gå och lukta på blommorna på kvällen och höra på fågelsången.

Efter porten är Pergolan eller slussen som vi säger.      Zelda är rymningsbenägen och när vi bara hade en grind var jag så orolig för att hon skulle rymma och bli påkörd då det går en väg precis utanför. Den oron är nu stillad efter att mina pojkar och dotterns pojkvän byggde Pergolan i fjol. Idag kan besökande komma in genom porten och stå där och prata med oss utan att hundarna kommer åt dem då vi har en grind för att komma in i trädgården. Hundarna är väldigt hoppiga och Elvis kan gärna nypas om han får tillfälle till det så det är skönt med slussen. Varma sommardagar drar jag ut fågelburen dit för där får de luft, sol, skugga och värme utan att hundarna hoppar på buren. Honungsrosen vid porten trivs jättebra med det nya stödet och knopparna (och de är många) behöver nog en vecka till på sig innan de slår ut. Då ska jag sitta där och lukta!

Längst ner i trädgården har vi en hörna som är som en djungel.        Där vilar Puff, Lilleman, Tina, Baloo, Chicko, Albin, Johnsson, Mimmi, Lillan och Gubben och Pricken, våra älskade vänner. Helst vill jag inte göra för mycket där mer än lite rensning emellanåt. Just nu håller grannen på med sitt garagebygge och har satt upp stora eternitskivor som avgränsning så det ser så grått ut där. Men Pionerna lyser upp det gråa och kaprifolen hjälper till.

  

Lite olika rosor och olika klematissorter har jag också och 3 fjärilsbuskar plus syrener och en stor ginst. Lite längre upp i trädgården har jag en Schersmin     som står i full blom nu. Gräsmattan är inte av typen Golfbana utan är full av ojämnheter men det gör inget för vi spelar inte golf!! Jag är rätt nöjd med trädgården för den kräver inte för mycket arbete och det passar mig precis. Det är så skönt att bara njuta av alla dofter och färger. Nästa planerad åtgärd är att bygga ett trädäck, får se när det blir av kanske i år kanske nästa år.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards