Alla inlägg den 8 september 2011

Av zelvis - 8 september 2011 19:40

Här hos oss finns ett sött kärlekspar, Elvis och Zelda. Zelda höglöper och lockar och pockar på Elvis för att få honom med på noterna. Hon ser ut som en Pincher med öronen rakt upp och så ställer hon upp sig retligt precis som hon vill säga - Kom och ta mig! Elvis är ju kastrerad men han gör ändå sina försök med Zelda men mest blir det kel och bus. De är så söta tillsammans men det kan bli rätt tröttsamt för omgivningen.


Idag har jag haft besök av en man från Anticimex som gjorde ett försök att ta bort getingarna som bor uppe vid taknocken på östra gaveln men han fick ge upp. Han kunde inte komma åt och eftersom de ändå kommer att dö om c 6 veckor så får vi försöka att stå ut den tiden. De är väldigt retlig nu och att ta sig ut och in till oss så måste man vara försiktig genom Pergolan för de  är på hugget!


En remiss till Reumatologen är skickad och de kommer att kalla mig om ca 3 månader för ordentlig undersökning. Jag har fortfarande väldigt ont både i händer, knogar, knäna och en axel och då det finns i släkten är det bäst att kolla upp det. Det finns ju bra bromsmediciner idag så jag hoppas att jag kan få hjälp med min värk men framför allt få reda på vad det är för värk, reumatism eller annat.


Jag har börjat anhörigutbildning nu och kunskap är ju aldrig fel. Gruppen jag går i är barn till demenssjuka så vi kan dela erfarenheter. Jag var den yngsta av allihopa. 


Byarådet http://www.byaradettrelleborg.se/ som jag är suppleant i hade möte igår på Anderslövs Gästis. Vi  ska träffa representanter för kommunen på måndag och har en del frågor att ställa som vi hoppas att få svar på. Det är mycket på gång i kommunen som t.ex tåglinje till Malmö och ny motorväg och ringväg som troligtvist kommer att anläggas rätt nära vår lilla by.









Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards