Alla inlägg den 4 juni 2010

Av zelvis - 4 juni 2010 19:04

Idag har varit en väldigt fin dag med strålande sol och över 20 graders värme och knappt någon vind. Tyvärr har jag inte kunnat njuta så mycket av denna värme då schemat har varit fullt idag. Arbete, ärenden och brorsdotterns student i Malmö har varit punkter på dagens lista. Jag körde mamma och dottern till Malmö för att de skulle gratta på skoltrappan. Själv satt jag kvar i bilen och passade på att lyssna på en bok. Vi grattar inte varandra syskon eller syskonbarn sedan lång tid tillbaka. När bara en part kommer ihåg och grattar och aldrig får ens så mycket som ett tack då tröttnade jag till slut. Det tog för mycket tid, möda, besvär och pengar och då lägger jag det hellre på mina egna barn. Sedan var det väldigt frostigt mellan min fd.svägerska och mig så det är rätt skönt att slippa träffa henne.   Synd bara för barnen.

Glassbilens reklamblad låg på köksbordet i går och jag såg att de hade Pistageglass nu. Jag sade till yngste sonen att det är min favoritglass och vet ni vad? Det hade han köpt till mig när jag kom hem. Snällt va att tänka på sin gamla mor! Så gott! Smaken väckte lite minnen och då började jag att tänka mer på smaker jag gillar som inte finns längre. Cloetta Makalös t.ex som hade smakerna:  pistage, ananas, och jag tror det var tryffel och en smak till som jag inte kommer ihåg.

Smaken kan förändras också med åldern har jag märkt. Det är väl det med att "bli vuxen" som gör att man föredrar vissa saker mer än andra. Kommer ni ihåg tefaten, såg ut som ett flygande tefat, smakade som papper och hade något sorts syrligt pulver i sig? Jag har sett att de finns nu igen men jag skulle inte vilja smaka dem igen. Jenka, Toy och Bugg var jättegoda och jag kan fortfarande känna smaken av dem. Tyvärr kan jag inte tugga tuggummi längre efter nackskadan.

Imorgon blir det trädgårdsdag är det tänkt. Hjälps vi alla åt så blir gjort mycket fortare och det är roligare. Fönster ska putsats också men det får pojkarna göra.

Grillning till kvällen står också på planeringen och det brukar vara gott!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards