Alla inlägg den 15 juni 2010

Av zelvis - 15 juni 2010 20:12

Har tidigare berättat om mina tandproblem och de fortsätter att ställa till besvär. Var hos tandhygienisten i fredags och 2 timmar senare upptäcker jag att en flisa gått av på baksidan av en framtand i ovankäken! Fick tid i går till tandläkaren och det var den tandläkaren som hjälpte mig i december som jag ska ha fortsättningsvis. Han fixade till tanden och passade på att titta på min journal och ändrade tiden jag fått till att laga kindtanden. Tid var uppsatt med 1 tim men det behövs 1,5 timmar då tanden ska rotfyllas. Både tandläkaren och jag undrar vad det är som händer med mina tänder. Från att inte ha några problem till att jag har fått gå till tandläkaren akut 2 ggr den senaste månaden. Det känns som om tänderna bara trillar sönder och det är verkligen inte roligt, värsta mardrömmen! Jag har fått stort förtroende för denna tandläkaren, han tar sig tid, är väldigt varsam, berättar hela tiden vad han gör i motsatts till min förra som bara mumlade bakom munskyddet! Därför kändes det som om gardinen drogs ner när han sa att han skulle flytta till en annan praktik i Folktandvårdens regi och det redan i september!   Denna praktik tar inte emot fler patienter då de har fullt så nu vet jag inte vad jag ska göra. Tänkte höra om man kan få sätta upp sig på en väntelista hos honom annars vet jag inte var jag ska ta vägen. Har man en bra dag så nock f*n regnar det!  

Idag påbörjades renoveringen av köket med att jag målade en vägg och några hyllplan. Måste ta det lugnt och försiktigt, har gärna en tendens till att bara jobba, jobba för att det är så roligt att se resultatet men sen kommer smällen och jag blir liggande ett par dagar. Resultatet blev riktigt bra idag! Jag är sååå nöjd! Men det är mycket jobb kvar ännu.

Skönt att veta vad man ska göra den närmsta tiden.  

I morgon är sista dagen som dottern är tonåring, hon fyller 20 år på torsdag och äldste sonen fyller 23 år samma dag!   Har redan ordnat present till sonen men vet inte vad jag ska ge till dottern,har inte ens en aning om vad hon önskar sig. Enklast är ju pengar men det är ju så tråkigt!

Väninnans dotter fyller också år på torsdag, 16 år, undrar om hon vill ha kärleksmums i år också? Det fick hon i fjol, det är hennes favoritkaka och varken hon eller hennes mamma bakar så jag gjorde dubbelsats till henne. Eller kanske några cupcakes? Jag får nog ringa hennes mamma och fråga!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards