Direktlänk till inlägg 17 november 2012

Spring för livet!

Av zelvis - 17 november 2012 22:56

Det händer en del i detta hemmet så att blogga har fått ligga i träda ett tag nu men jag ska skärpa mig ;).


Jag har fått hjälp med att sätta upp skydd för trappan och det kommer att bli jättebra när det blir färdigt. Jag köpte ett halvt trappskydd i smide och trä för ett bra tag sedan på Blocket och nu har det utökats med 2 nytillverkade smidda delar så att det täcker runt trapphålet. Det har målats vitt och jag har köpt rep som ska fungera som handledare. Smeden skojade och sa att det ser ut som en båtreling och jag håller med så därför ska jag sy en livboj att hänga på den. Jag tror att det kommer att se läckert ut!! 

Med ett fräscht trappskydd kändes det som om även resten av trapprummet däruppe behövde fräschas upp så tapet och färg inhandlades, tur att dottern jobbar på Ask´s färg  så jag får rabatt! 3 dörrar som var i obehandlad furu slipades och målades vita. Då dörrhandtagen är "silvriga" så passade inte den" guldiga" taklampan riktigt in så den fick ny silvrig färg med hjälp av sprayfärg och det blev riktigt snyggt!

Så fort tapeten är på plats så åker golvlisterna på plats. Garderoben och byrån ska få vit färg på sig och en spegel ska inhandlas sedan får det vara slut på renovering för i år!

Det som står på tur sedan är mellansonens gamla rum numera mitt syrum som ska få ny färg på väggarna och hallen behöver också få sig en omgång men det får vänta till våren för nu orkar jag inte mer och dessutom så är det snart jul och nyår! Men en sak som ska göras nu är att byta tyg på sittdynorna till stolarna i köket. Det vita tyget som fanns på från början är inte längre vitt!! Ett grått fleecetyg har inhandlats och ska sys imorgon är tanken.


Jag sitter med i styrelsen för Trelleborgs Byaråd och var med resten av styrelsen på TrelleborgsGalan i torsdags.  

Så här fina var vi, det är jag längst till vänster i bild.

Mycket god mat och bra underhållning av Bröderna Rongedal.

Det enda som var tråkigt att min bordskavaljer var väääldigt intresserad av mig men känslorna var inte besvarade om jag säger så!    Jag tror att jag var en bland de första som gick ut genom dörrarna, allt för att slippa undan!!  Ville jag ha tag i en karl så hade jag nog redan haft tag i en!! Jag trivs för bra som jag har det idag!  


Jag har köpt en massa ved  och nu ska det staplas upp snyggt så jag vet vad jag ska göra imorgon om man säger så! Nu kan kylan komma för nu är jag beredd!

På tisdag ska vi ha ett "Grannar i samverkan"-möte och jag hoppas på stor anslutning. Sist vi hade ett sådant möte var 2003 och sedan dess har många hus här i byarna bytt ägare så det kan vara dags för en uppdatering speciellt som det härjar inbrottstjuvar i trakten!

Söndag 24 november så ska Mamma och jag på Julmarknad på Johannamuseet i Skurup

http://www.johannamuseet.se/2012/03/20/24-2511-julmarknad/

Detta är en julmarknad utan en massa krimskrams från HongKong!! 

Det är hantverk som säljs där och de har ett par lotterier där jag vann 2 vinster i förfjol. De brukar spela julvisor på ett positivspel och man kan även gå runt och titta på alla saker i deras museum.. Cafeét serverar kaffe och hembakta kakor och det är en jättemysig stämning där. Ska man gå på julmarknad så rekommenderar jag denna varmt!! 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards