Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Tjejkväll

Av zelvis - 1 februari 2011 19:50

Igår var dottern och jag på tjejkväll på Bauhaus där det bjöds på alkoholfri sparkling vine från Chapel Hill, jättegott men vad vi rapade av det! Jag tyckte att jag kände igen en tjej där och visst det var ju den nyinflyttade grannen som bor två hus ifrån mitt.   

Mattias från (Roomservice) Sofies Änglar var där och pratade om de olika projekten i programmet (han och Johnny hade gärna fått komma hem till mig och renoverat  ) och dottern tog några bilder med min kamera. Tyvärr så är sladden nerpackad tillsammans med resten av matrummet och tvrummet så några bilder kan jag tyvärr inte  lägga in och visa bilderna.

Vi fick 10% rabatt på allt så jag passade på att köpa takspotlights till tvrummet.

Idag åkte jag, dottern och mamma till Ikea för mamma behövde två låga Billybokhyllor till sitt kök och en ny skrivbordsstol. Det var så lite människor där så det var riktigt skönt att gå och titta utan att trängas med andra. Dottern skruvade ihop hyllorna och  jag stolen. Den gamla stolen och kartongerna åkte vi direkt med till tippen. Jag var fullkomligt slut när jag kom hem så korven jag köpte på Ikea fick bli kvällsmaten .

Golvet är gjutet och en innervägg (av 2) blir färdigputsad i morgon, rör till elen är på plats så det går undan här. De 2 andra väggarna som är ytterväggar mot norr och söder ska isoleras och gipsas för jag vill ha det både varm och tyst inget fusk här inte  

 
 
cecce

cecce

4 februari 2011 22:13

Vilken mysig mor och dotterdag:-)
Har läst runt lite här och om jag förstår rätt så håller du på att renovera ditt hus! Beundransvärt att du klarar det!
Det blir säkert fint!

Hoppas du har en fin fredagskväll och tack för din kommentar!:-)

Kram

http://www.ceccesblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards